Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dopady populismu na generaci mladých voličů

Cíle projektu

Projekt se zaměřuje na nárůst populismu, ke kterému došlo v České republice a dalších evropských zemích v posledním desetiletí. Ačkoliv existují výzkumy, které se zaměřují na důvody vzestupu nových populistických stran, dopady populismu zkoumány zatím nebyly. Cílem projektu je zjistit, jakým způsobem ovlivňuje populismus a politické prostředí s populistickými stranami politickou socializaci mladých lidí. Projekt vychází z modelu „vnímavých let“, který tvrdí, že politické postoje si lidé utváří zejména v mládí v souvislosti s prvními zkušenostmi s politikou a tyto postoje zůstávají relativně neměnné po zbytek života. Empirický výzkum bude založen na smíšené metodě výzkumu s cílem zjistit na základě čeho hodnotí mladí lidé politické strany a jakým způsobem spoluformuje populismus, populistické strany a jejich diskurz politické postoje a chování mladých lidí v období „vnímavých let“. Projekt je komparativní se zaměřením na Českou republiku a Německo.

Klíčová slova

Populismpolitical attitudespolitical partiespolitical socialization

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 23 (SGA0201900001)

  • Hlavní účastníci

    Univerzita Karlova / Fakulta sociálních věd

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    19-06841S

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    The Effect of Populism on Young Citizens

  • Anotace anglicky

    The project focuses on the effects of populist mobilization that took place in the Czech Republic and other European countries in the past decade. Although there has been research into the causes of the rise of populist parties, not much is known about its effects. The aim of the project is to analyze the effect of the present political environment with strong populist presence on political socialization of young citizens. We draw from impressionable years hypothesis that argues that historical environment in which people become active participants in politics forms orientations that remain rather strong in their lives. Based on mixed research design, combining quantitative and qualitative data, we will analyze how young citizens evaluate political supply and also how populism and populist discourse, through various socialization agents, influences political attitudes and behaviour of young people entering the political system in impressionable years; in late adolescence and early adulthood. The project is comparative with focus on the Czech Republic and Germany.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • OECD FORD - hlavní obor

    50401 - Sociology

  • OECD FORD - vedlejší obor

  • OECD FORD - další vedlejší obor

  • CEP - odpovídající obory
    (dle převodníku)

    AO - Sociologie, demografie

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2019

  • Ukončení řešení

    30. 6. 2022

  • Poslední stav řešení

  • Poslední uvolnění podpory

    1. 4. 2022

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP23-GA0-GA-R

  • Datum dodání záznamu

    26. 6. 2023

Finance

  • Celkové uznané náklady

    3 290 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    3 290 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč

Základní informace

Uznané náklady

3 290 tis. Kč

Statní podpora

3 290 tis. Kč

100%


Poskytovatel

Grantová agentura České republiky

OECD FORD

Sociology

Doba řešení

01. 01. 2019 - 30. 06. 2022