Efektivní navrhování, monitorování a předpověď chování předpjatých komorových betonových silničních mostních konstrukcí
Cíle projektu
Cílem projektu je navrhnout metodiku projektování nových silničních mostů, monitorování stávajících mostních konstrukcí a předpověď chování mostů vykazujících nadměrné průhybu vlivem dotvarování a relaxace. Navržené postupy se budou opírat o podrobnějšímodely dotvarování a relaxace a budou založeny na numerických třírozměrných modelech konstrukcí. Modely budou kalibrovány pomocí naměřených dat z několika existujících mostních konstrukcí, u nichž byla v minulosti provedena rekonstrukce. Ke kalibraci a identifikaci parametrů, a to jak konstrukcí, tak i numerických modelů, budou využity moderní optimalizační metody a nástroje stochastické citlivostní analýzy. Cílem je vytvoření sady snadno ovladatelných počítačových programů určených pro podrobnou třírozměrnou analýzu komorových předpjatých silničních mostů.
Klíčová slova
Serviceability of prestressed concrete bridgescreepprestressing steel relaxationprecamberingfinite element methodmaterial parameters estimationglobal optimization methods
Veřejná podpora
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
Program
Program na podporu aplikovaného výzkumu a experimentálního vývoje ALFA
Veřejná soutěž
ALFA 1 (STA02011TA01)
Hlavní účastníci
České vysoké učení technické v Praze / Fakulta stavební
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
20110217
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Effective design, monitoring and forecast of behavior of road prestressed concrete box girder bridges
Anotace anglicky
The aim of the project is development of methodology dealing with design of new road bridges, monitoring of existing bridges and forecast of long term behavior of bridges with excessive deflections caused by creep and relaxation. The new methodology willbe based on detailed models of creep and shrinkage and it will use numerical threedimensional finite element models of structures. The material models will be calibrated with the help of measured data obtained from several existing bridges which were reconstructed. Modern optimization methods and tools of stochastic sensitivity analysis will be utilized for model calibration and identification purposes. The goal of the project is development of several user friendly softwares aimed at detailed threedimensional analysis of box girder bridges.
Vědní obory
Kategorie VaV
AP - Aplikovaný výzkum
CEP - hlavní obor
JM - Inženýrské stavitelství
CEP - vedlejší obor
JN - Stavebnictví
CEP - další vedlejší obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD - odpovídající obory
(dle převodníku)20101 - Civil engineering
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
20206 - Computer hardware and architecture
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Výstupy a výsledky byly dosaženy v souladu se Smlouvou/Rozhodnutím o poskytnutí účelové podpory, popř. platného Dodatku k této Smlouvě.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2011
Ukončení řešení
31. 12. 2013
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
1. 3. 2012
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP14-TA0-TA-U/06:1
Datum dodání záznamu
17. 7. 2020
Finance
Celkové uznané náklady
4 200 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
3 300 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
900 tis. Kč
Základní informace
Uznané náklady
4 200 tis. Kč
Statní podpora
3 300 tis. Kč
78%
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
CEP
JM - Inženýrské stavitelství
Doba řešení
01. 01. 2011 - 31. 12. 2013