Systém pro trvalé snímání intenzity dopravního zatížení na vybrané komunikaci a SW aplikace pro vizualizaci dosažených hodnot skutečného zatížení (počtu a směru jízd dopravních prostředků) v reálném čase, zobrazení do obecného mapového prostředí.
Veřejná podpora
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
Program
Program na podporu aplikovaného výzkumu a experimentálního vývoje ALFA
Veřejná soutěž
ALFA 3 (STA02013TA03)
Hlavní účastníci
—
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
2013TA03030474
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
A system for permanent sensing of the traffic load intensity on the selected road and SW for visualization of achieved values of the actual load (the number and travel direction of vehicles) in real-time, display to the general map environment.
Anotace anglicky
Sustainable development of traffic implies an efficient management of funds for the construction, maintenance and repair of traffic infrastructure. Correct deciding about the future of transport networks is solvable by using the monitoring of the actual number of vehicles on the traffic roads. Without the actual load (number of vehicles that use the traffic roads) it is not possible to evaluate neither the importance nor the need and order of investments into the transport infrastructure. On the other hand, there is the safety of transport, which is essential for the implementation of transport as a system providing economic, cultural and social functioning of society. Safety of the transport and the number of vehicles are significantly related. Mutual influence is then expressed by the actual number of traffic accidents, that in connection with the number of vehicles, the technical condition of roads and traffic behaviour, significantly affects the traffic system to the selected road or transport route. The project addresses the issue of permanent monitoring of roads and then processes the data into an acceptable visual form. Displaying the results of monitoring into the general mapping environment then allows the user an effective real time assessment and subsequent adoption of an objective decision. Process of safety and traffic fluency can actually be quantified and subsequently analyzed. General outcomes are the basis of analyses for specialized management and decision making.
Vědní obory
Kategorie VaV
AP - Aplikovaný výzkum
CEP - hlavní obor
JB - Senzory, čidla, měření a regulace
CEP - vedlejší obor
AP - Městské, oblastní a dopravní plánování
CEP - další vedlejší obor
BC - Teorie a systémy řízení
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)<br>20201 - Electrical and electronic engineering<br>50702 - Urban studies (planning and development)<br>50703 - Transport planning and social aspects of transport (transport engineering to be 2.1)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Výstupy a výsledky byly dosaženy v souladu se Smlouvou/Rozhodnutím o poskytnutí účelové podpory, popř. platného Dodatku k této Smlouvě.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2013
Ukončení řešení
31. 12. 2015
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
11. 3. 2014
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP16-TA0-TA-U/02:1
Datum dodání záznamu
2. 2. 2017
Finance
Celkové uznané náklady
7 820 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
5 083 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
2 737 tis. Kč