Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sledování nežádoucích pohybů a deformací dopravních infrastruktur prostřednictvím radarové interferometrie

Cíle projektu

Cílem projektu je: - Ověření možnosti praktického nasazení metod založených na datech družicových systémů, resp. družicových radarových dat nižšího rozlišení pro sledování nežádoucích pohybů a deformací dopravních infrastruktur v prostředí ČR. - Umožněníidentifikace a plošného sledování nebezpečných částí dopravní infrastruktury z pohledu statiky/stability (detekce nežádoucích pohybů dopravní infrastruktury, identifikace trendů (tj. směru a rychlosti) nežádoucího pohybu, detekce nežádoucích poklesů infrastruktury z důvodu změn v území, detekce deformací dopravní infrastruktury, např. mostů; aj). - Zvýšení bezpečnosti dopravy. Metoda bude prakticky ověřena na vybrané dopravní stavbě. - Vývoj pasivního odražeče radarových vln, který bude splňovat nárokyna aplikaci, která je předmětem tohoto projektu, a který bude splňovat podmínky pro jeho umístění na ty části dopravní infrastruktury, které jsou pro sledování deformací vhodné a zároveň je možné na ně příslušný odražeč umístit. Stanovení optimálního tvaru, materiálu a způsobu uchycení pasivního odražeče radarových vln, který by zvyšoval účinnost metody při využití bezplatně dostupných dat nižšího rozlišení, na mostních či jiných konstrukcích. Jedná se nejen o návrh vhodného a cenově efektivního odražeče, ale také o definici podmínek (technických, legislativních, nelegislativních aj.), za nichž může být odražeč na stavbu umístěn vč. způsobu jeho pravidelné údržby. Nutno dodat, že umístění odražeče není principiální podmínkou pro fungování metody radarové interferometrie, je však klíčové při využití dat nižšího prostorového rozlišení (např. data Sentinelu 1). -

Klíčová slova

satellite interferometrySARPS inSARsatellite dataradar datainfrastructure movement detectioncorner cube reflectors

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Technologická agentura ČR

  • Program

    Program veřejných zakázek ve výzkumu, experimentálním vývoji a inovacích pro potřeby státní správy BETA

  • Veřejná soutěž

  • Hlavní účastníci

    GISAT s.r.o.

  • Druh soutěže

    VZ - Veřejná zakázka

  • Číslo smlouvy

    201504028

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Monitoring of adverse movements and deformations of transport infrastructure via radar interferometry

  • Anotace anglicky

    Verification of the practical application of methods based on the data of satellite systems (satellite radar data with a lower resolution) for the monitoring of adverse movements and deformations of transport infrastructure. - Facilitating the identification and tracking of dangerous parts of surface transport infrastructure in terms of statistics / stability (detection of adverse movements of transport infrastructure, identify trends (ie. the direction and speed) of unwanted motion detection of unwanted infrastructure decreases due to changes in the area, detection of deformations of transport infrastructure, eg. bridges, et cetera) -Increase traffic safety. The method will be practically verified on selected road construction - Development of a passive reflector of radar waves that will meet the requirements for an application that is the subject of this project and who will qualify for placement on the part of the transport infrastructure, which are suitable for monitoring deformations and it is possile to place them appropriate reflectos. Determination of the optimal shape, material and method of fastening passive reflector of radar waves, which would increase the efficiency of the method using the data available free of charge lower resolution,on bridges and other structures. It is not only the design of appropriate and cost-effective parries, but also the definition of conditions (technical, legislative, non-legislative, etc.), in which the reflector is not principal condition for the functioning radar interferometry method, however, it is crucial to use a lower spatial resolution data.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    AP - Aplikovaný výzkum

  • CEP - hlavní obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • CEP - vedlejší obor

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory
    (dle převodníku)

    20104 - Transport engineering

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Výstupy a výsledky byly dosaženy v souladu se Smlouvou/Rozhodnutím o poskytnutí podpory, popřípadě platného Dodatku k této Smlouvě.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 8. 2015

  • Ukončení řešení

    30. 11. 2016

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    29. 2. 2016

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP17-TA0-TB-U/01:2

  • Datum dodání záznamu

    5. 2. 2018

Finance

  • Celkové uznané náklady

    3 434 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    3 434 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč

Základní informace

Uznané náklady

3 434 tis. Kč

Statní podpora

3 434 tis. Kč

100%


Poskytovatel

Technologická agentura ČR

CEP

JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

Doba řešení

01. 08. 2015 - 30. 11. 2016