Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”
TL01000117

Odpovědná spotřeba - podklady pro vzdělávání k udržitelnému životnímu stylu

Cíle projektu

V prvním roce projekt vybere nejnovější poznatky o environmentálních aspektech spotřebního chování (kvantitativní hledisko – hodnocení a prevence environmentálních dopadů; kvalitativní pohled – změna životního stylu); určí relevanci pro vzdělávání. Vybere dále koncepty a metodické nástroje pro podporu změny vzorců chování: hodnoty udržitelnosti a (životní) orientace, kompetence, kreativita pro inovace, kritické myšlení, orientace v informačním prostředí, školní prostředí (whole-institutional approach). Na základě teoretických východisek a dialogu s učiteli z praxe vytvoří v druhém roce metodické materiály a zahájí testování. Reflexe výsledků ve třetím roce zahrne zkušenosti z procesu učení i sdílení/přenosu znalostí; výsledkem bude metodika obsahující podklady pro evidence-based policy.

Klíčová slova

education for sustainable developmentsustainable consumptionlifestyle

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Technologická agentura ČR

  • Program

    Program na podporu aplikovaného společenskovědního a humanitního výzkumu, experimentálního vývoje a inovací ÉTA

  • Veřejná soutěž

    ETA 1 (STA02018TL010)

  • Hlavní účastníci

    Univerzita Karlova / Centrum pro otázky životního prostředí

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    TL01000117 - Smlouva o poskytnutí podpory

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Responsible consumption - materials for education for sustainable lifestyle

  • Anotace anglicky

    In the first year, the project will review the most up-to-date research results on environmental aspects of consumer behavior (quantitative aspect - impact assessment and prevention, qualitative view - lifestyle change); determine its relevance to education. It will identify concepts and methodological tools to support behavioral change: sustainability values, competences, creativity for innovation, critical thinking and orientation in information environment, whole-institutional approach. Based on theories and experience, methodical materials will be developed and tested in the second year. Reflection in the third year will include experience from the processes of learning and sharing / transferring knowledge; the main result will be a methodology for teaching and evidence-based policy.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    AP - Aplikovaný výzkum

  • OECD FORD - hlavní obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

  • OECD FORD - vedlejší obor

    50401 - Sociology

  • OECD FORD - další vedlejší obor

    10511 - Environmental sciences (social aspects to be 5.7)

  • CEP - odpovídající obory
    (dle převodníku)

    AM - Pedagogika a školství
    AO - Sociologie, demografie
    DI - Znečištění a kontrola vzduchu
    DJ - Znečištění a kontrola vody
    DK - Kontaminace a dekontaminace půdy včetně pesticidů
    DL - Jaderné odpady, radioaktivní znečištění a kontrola
    DM - Tuhý odpad a jeho kontrola, recyklace
    DO - Ochrana krajinných území

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Oponentní komise konstatovala, že výsledky jsou vysoce kvalitní, zcela přesně zaměřené pro pedagogické použití a jejich implementace je plně zajištěna. Zejména lze ocenit velmi kvalitní a zajímavé zpracování praktických materiálů pro učitele. Výsledky nad rámec jsou také velmi kvalitní a mají důležitou úlohu v diseminaci projektu a napomáhají praktickému využití.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 2. 2018

  • Ukončení řešení

    31. 5. 2021

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    28. 2. 2021

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP22-TA0-TL-U

  • Datum dodání záznamu

    30. 6. 2022

Finance

  • Celkové uznané náklady

    6 980 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    6 133 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    401 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    446 tis. Kč

Uznané náklady

6 980 tis. Kč

Statní podpora

6 133 tis. Kč

0%


Poskytovatel

Technologická agentura ČR

OECD FORD

Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Doba řešení

01. 02. 2018 - 31. 05. 2021