Odpovědná spotřeba - podklady pro vzdělávání k udržitelnému životnímu stylu
Cíle projektu
V prvním roce projekt vybere nejnovější poznatky o environmentálních aspektech spotřebního chování (kvantitativní hledisko – hodnocení a prevence environmentálních dopadů; kvalitativní pohled – změna životního stylu); určí relevanci pro vzdělávání. Vybere dále koncepty a metodické nástroje pro podporu změny vzorců chování: hodnoty udržitelnosti a (životní) orientace, kompetence, kreativita pro inovace, kritické myšlení, orientace v informačním prostředí, školní prostředí (whole-institutional approach). Na základě teoretických východisek a dialogu s učiteli z praxe vytvoří v druhém roce metodické materiály a zahájí testování. Reflexe výsledků ve třetím roce zahrne zkušenosti z procesu učení i sdílení/přenosu znalostí; výsledkem bude metodika obsahující podklady pro evidence-based policy.
Klíčová slova
education for sustainable developmentsustainable consumptionlifestyle
Veřejná podpora
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
Program
Program na podporu aplikovaného společenskovědního a humanitního výzkumu, experimentálního vývoje a inovací ÉTA
Veřejná soutěž
ETA 1 (STA02018TL010)
Hlavní účastníci
Univerzita Karlova / Centrum pro otázky životního prostředí
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
TL01000117 - Smlouva o poskytnutí podpory
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Responsible consumption - materials for education for sustainable lifestyle
Anotace anglicky
In the first year, the project will review the most up-to-date research results on environmental aspects of consumer behavior (quantitative aspect - impact assessment and prevention, qualitative view - lifestyle change); determine its relevance to education. It will identify concepts and methodological tools to support behavioral change: sustainability values, competences, creativity for innovation, critical thinking and orientation in information environment, whole-institutional approach. Based on theories and experience, methodical materials will be developed and tested in the second year. Reflection in the third year will include experience from the processes of learning and sharing / transferring knowledge; the main result will be a methodology for teaching and evidence-based policy.
Vědní obory
Kategorie VaV
AP - Aplikovaný výzkum
OECD FORD - hlavní obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
OECD FORD - vedlejší obor
50401 - Sociology
OECD FORD - další vedlejší obor
10511 - Environmental sciences (social aspects to be 5.7)
CEP - odpovídající obory
(dle převodníku)AM - Pedagogika a školství
AO - Sociologie, demografie
DI - Znečištění a kontrola vzduchu
DJ - Znečištění a kontrola vody
DK - Kontaminace a dekontaminace půdy včetně pesticidů
DL - Jaderné odpady, radioaktivní znečištění a kontrola
DM - Tuhý odpad a jeho kontrola, recyklace
DO - Ochrana krajinných území
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Oponentní komise konstatovala, že výsledky jsou vysoce kvalitní, zcela přesně zaměřené pro pedagogické použití a jejich implementace je plně zajištěna. Zejména lze ocenit velmi kvalitní a zajímavé zpracování praktických materiálů pro učitele. Výsledky nad rámec jsou také velmi kvalitní a mají důležitou úlohu v diseminaci projektu a napomáhají praktickému využití.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 2. 2018
Ukončení řešení
31. 5. 2021
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
28. 2. 2021
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Systémové označení dodávky dat
CEP22-TA0-TL-U
Datum dodání záznamu
30. 6. 2022
Finance
Celkové uznané náklady
6 980 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
6 133 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
401 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
446 tis. Kč
Uznané náklady
6 980 tis. Kč
Statní podpora
6 133 tis. Kč
0%
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
OECD FORD
Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Doba řešení
01. 02. 2018 - 31. 05. 2021