Biomasa v trvale udržitelné krajině: digitální platforma pro výuku fotosyntézy ve vodě a na souši k poznání úlohy rostlin v krajině
Cíle projektu
Cílem projektu je inovace výuky fotosyntézy na ZŠ a SŠ vedoucí k pochopení možností a limit využití biomasy jako obnovitelného zdroje energie v době globální klimatické změny cestou exaktního zjištění množství vázané energie a oxidu uhličitého v biomase, uvolněného kyslíku a efektu těchto dějů na chemismus vody a atmosféru. Prostředkem k dosažení tohoto cíle je digitální platforma obsahující interaktivní učebnici k tématu fotosyntézy suchozemských a vodních rostlin pro 8. a 9. roč. ZŠ a 1. a 2 roč. SŠ, v praxi ověřené a moderními výukovými metodami (orientovanými na žáka) zpracované návody na experimentální úlohy a metodiku pro učitele. Výzkumným rámcem vývoje platformy je „Model didaktické rekonstrukce“, pedagogická metoda využívaná pro inovace výuky přírodovědných předmětů.
Klíčová slova
Veřejná podpora
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
Program
Program na podporu aplikovaného společenskovědního a humanitního výzkumu, experimentálního vývoje a inovací ÉTA
Veřejná soutěž
ÉTA 5 (STA02020TL050)
Hlavní účastníci
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích / Pedagogická fakulta
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
TL05000150 - Smlouva o poskytnutí podpory
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Plant biomass in sustainable landscape: Learning platform on photosynthesis of terrestrial and aquatic plants to know the plant role in the landscape
Anotace anglicky
The aim of the project is the innovation of basic and secondary school education steering towards understanding of the possibilities / limits of plant biomass use via exact determination of the amount of energy and CO2 bound in biomass, amount of the released O2 and an effect of these processes on the water chemistry and atmosphere. Further roles of plant biomass in the landscape under the global climate change are taken into the consideration as well. To reach this goal a learning platform including digital textbooks on plants photosynthesis for basic and secondary school, learning activities composed according to the modern student – oriented teaching approaches and teaching methodology is used. The learning platform is developed via the use of the Model of Didactic Reconstruction
Vědní obory
Kategorie VaV
VV - Experimentální vývoj
OECD FORD - hlavní obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
OECD FORD - vedlejší obor
10611 - Plant sciences, botany
OECD FORD - další vedlejší obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
CEP - odpovídající obory
(dle převodníku)AF - Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi
AM - Pedagogika a školství
BC - Teorie a systémy řízení
BD - Teorie informace
EF - Botanika
IN - Informatika
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Jedná se o předběžné údaje, neproběhlo Závěrečné oponentní řízení. These are preliminary data, the Final Oponnent Panel hasn´t proceeded yet.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 4. 2021
Ukončení řešení
31. 12. 2023
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
28. 2. 2023
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Systémové označení dodávky dat
CEP24-TA0-TL-U
Datum dodání záznamu
28. 6. 2024
Finance
Celkové uznané náklady
6 565 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
5 250 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
1 322 tis. Kč
Základní informace
Uznané náklady
6 565 tis. Kč
Statní podpora
5 250 tis. Kč
79%
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
OECD FORD
Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Doba řešení
01. 04. 2021 - 31. 12. 2023