Národní centrum kompetence inženýrství pozemních vozidel Josefa Božka
Cíle projektu
Výzkum a vývoj reaguje na změny v trendech průmyslu vozidel, jak pro šetrnost k životnímu prostředí, tak pro konkurenceschopnost účelově optimalizovaných výrobků pro • Elektrifikaci vozidel na různých úrovních, • Digitalizaci výzkumu v termodynamických, aerodynamických, mechanických, elektrických a řídicích oblastech jako klíčových technologiích (KET), kombinující jej s testováním jednotlivých inovací a celých systémů, IT nástroji pro řízení vozidel se systémy mobility a autonomního řízení i šetrností vozidel k životnímu prostředí v celém životním cyklu. • Konkurenceschopnost finálních výrobků na světových trzích splňující výše uvedené položky. • HMI s dopadem AI a komunikaci v systémech V2X. • Analýzu životního cyklu nových koncepcí vozidel, která zapojuje humanitní obory.
Klíčová slova
roadrailvehiclehybridfull-electricpowertrainefficiencypredictive controlfuel cellrenewable fuelemissionpollutantvibrationnoiseautonomous drivingsimulationoptimizationexpert systemdigital twins
Veřejná podpora
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
Program
Program na podporu aplikovaného výzkumu, experimentálního vývoje a inovací Národní centra kompetence
Veřejná soutěž
NCK 2 (STA02022TN020)
Hlavní účastníci
České vysoké učení technické v Praze / Fakulta strojní
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
TN02000054 - Smlouva o poskytnutí podpory
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Božek Vehicle Engineering National Center of Competence
Anotace anglicky
R&D of vehicles and components in automotive and rail vehicle industry for both environmental friendliness and competitiveness, aiming at purpose-optimized vehicles for surface transport by • Electrification of vehicles and components • Digitization of research and of products in thermodynamic, aerodynamic, mechanical, electrical and control domains for vehicles, as Key Enabling Technologies, combining it with testing processes, IT tools for vehicle control linked to mobility systems and to those for autonomous driving and environmental friendliness of vehicles in the life cycle • Competitiveness of final products in world markets • HMI with impact of AI and vehicle-to-other subjects communications • Life Cycle Analysis, reflecting needed overlaps with social sciences.
Vědní obory
Kategorie VaV
VV - Experimentální vývoj
OECD FORD - hlavní obor
20301 - Mechanical engineering
OECD FORD - vedlejší obor
20201 - Electrical and electronic engineering
OECD FORD - další vedlejší obor
20205 - Automation and control systems
CEP - odpovídající obory
(dle převodníku)JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
JB - Senzory, čidla, měření a regulace
JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace
JR - Ostatní strojírenství
JT - Pohon, motory a paliva
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2023
Ukončení řešení
31. 12. 2028
Poslední stav řešení
B - Běžící víceletý projekt
Poslední uvolnění podpory
28. 2. 2024
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Systémové označení dodávky dat
CEP25-TA0-TN-R
Datum dodání záznamu
21. 2. 2025
Finance
Celkové uznané náklady
845 760 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
668 948 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
179 300 tis. Kč
Základní informace
Uznané náklady
845 760 tis. Kč
Statní podpora
668 948 tis. Kč
79%
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
OECD FORD
Mechanical engineering
Doba řešení
01. 01. 2023 - 31. 12. 2028