Filtry
Zobrazit více
Zobrazit více
Zobrazit více
Zobrazit více
Zobrazit více
Zobrazit více
Více filtrů
Projekty
Evropská poezie distant reading (GA23-07727S)
Přestože se básnické tradice v evropských jazycích vyvíjely různě, není pochyb o tom, že tvořily vzájemně propojenou síť. Podobné jevy se často objevují na různých místech nedlouho po sobě, ať jsou to témata, motivy nebo básnické formy. Projekt se za...
Specific literatures
- 2023 - 2025 •
- 5 199 tis. Kč •
- 5 199 tis. Kč •
- GA ČR
Řešení projektu: 1. 1. 2023 - 31. 12. 2025
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (100%)
Poskytovatel: Grantová agentura České republiky
Pokročilé sémantické obohacování vícejazyčných kolekcí literárních textů (LTC18054)
Cílem projektu je přispět k aktivitám COST Akce CA 16204 - Distant-Reading - v oblastech souvisejících se sémantickým obohacováním rozsáhlých souborů literárních textů v různých jazycích. Budeme zkoumat a vyvíjet pokročilé metody ex...
Computer hardware and architecture
- 2018 - 2021 •
- 4 664 tis. Kč •
- 4 664 tis. Kč •
- MŠMT
Řešení projektu: 1. 6. 2018 - 31. 10. 2021
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (100%)
Poskytovatel: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Kulturní evoluce moralizujících náboženství ve starověkém Středomoří Přístup distančního čtení (GA20-01464S)
Projekt si klade za cíl přispět do právě probíhající diskuze v kognitivní vědě o náboženství a kulturní evoluci o faktorech zodpovědných za vznik moralizujících náboženství. Badatelé navrhují buď sociální komplexitu nebo ekonomickou prosperitu jako k...
Religious studies
- 2020 - 2023 •
- 2 706 tis. Kč •
- 2 706 tis. Kč •
- GA ČR
Řešení projektu: 1. 1. 2020 - 30. 6. 2023
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (100%)
Poskytovatel: Grantová agentura České republiky
Ověření metodiky čtení Sfumato pro nácvik čtení u žáků s dyslexií (TL03000322)
Ověřit účinnost metodiky Sfumato pro nácvik čtení u žáků s dyslexií. U nich se vytvoří nový čtecí návyk dle jejich vlastní potřeby (individualizace). Účinnost Sfumata budeme posuzovat dle závisle proměnných, které rozdělíme na proměnné čtenářské (ply...
Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
- 2020 - 2022 •
- 5 664 tis. Kč •
- 4 311 tis. Kč •
- TA ČR
Řešení projektu: 1. 4. 2020 - 31. 3. 2022
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (76%)
Poskytovatel: Technologická agentura ČR
Výzkum čtenářské gramotnosti u žáků 4. ročníků ZŠ (LS010430)
Výzkum je prováděn mezi žáky 4. ročníků ZŠ ve 40 zemích světa a jeho cílem je zjistit úroveň čtenářské gramotnosti žáků v důležitém věku, kdy žáci zvládli techniku čtení a začínají jej používat jako prostředek k dalšímu vzdělávání. Projekt umožní por...
AM - Pedagogika a školství
- 2001 - 2002 •
- 2 829 tis. Kč •
- 1 385 tis. Kč •
- MŠMT
Řešení projektu: 1. 1. 2001 - 1. 1. 2002
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (49%)
Poskytovatel: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Metody a nástroje hodnocení vlivu inženýrských bariér na vzdálené interakce v prostředí hlubinného úložiště. (1H-PK/31)
Metody a nástroje hodnocení vlivu inženýrských bariér na vzdálené interakce v prostředí hlubinného úložiště....
DL - Jaderné odpady, radioaktivní znečištění a kontrola
- 2004 - 2009 •
- 53 679 tis. Kč •
- 34 301 tis. Kč •
- MPO
Řešení projektu: 26. 8. 2004 - 31. 12. 2009
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (64%)
Poskytovatel: Ministerstvo průmyslu a obchodu
Klíčové gramotnostní dovednosti u žáků základních škol - testová diagnostická baterie (TL01000365)
Prostřednictvím projektu bude proveden výzkum k dokončení diagnostické baterie gramotnostních dovedností u žáků ZŠ, včetně žáků s riziky. Jednotlivé nástroje vznikly a byly pilotovány v projektu GAČR Porozumění čtenému - typický vývoj a jeho rizika, ...
Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
- 2018 - 2021 •
- 4 727 tis. Kč •
- 4 246 tis. Kč •
- TA ČR
Řešení projektu: 1. 4. 2018 - 31. 12. 2021
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (90%)
Poskytovatel: Technologická agentura ČR
Počátky novověkého encyklopedismu Spuštění evoluční metaforologie (LL2320)
TOME představuje návrh hraničního výzkumu v oblasti intelektuálních dějin. Jedná se o průkopnické zkoumání raně novověkého encyklopedismu - a encyklopedie jakožto kulturní ideje - ze zcela nové perspektivy kulturní evoluce kognitivních metafor čili e...
History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)
- 2023 - 2025 •
- 16 645 tis. Kč •
- 16 645 tis. Kč •
- MŠMT
Řešení projektu: 1. 9. 2023 - 31. 8. 2025
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (100%)
Poskytovatel: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Reading Europe Advanced Data Investigation Tool (8F18003)
Předmětem řešení projektu READ IT je vývoj digitálního prostředí, jehož cílem je shromažďovat, popisovat, využívat, sdílet a popularizovat rozptýlené doklady o rozmanitých čtenářských kulturách Evropy od 18. do 21. století. Cílem projektu je vznik da...
Other social sciences
- 2018 - 2021 •
- 2 122 tis. Kč •
- 2 122 tis. Kč •
- MŠMT
Řešení projektu: 1. 6. 2018 - 31. 12. 2021
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (100%)
Poskytovatel: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Dolování infoRmAcí z řeči Pořízené vzdÁlenými miKrofony - DRAPÁK (VI20152020025)
Dolování informací z řeči se stává nepostradatelné pro složky bojující proti kriminalitě a terorismu. Současné verze dovolují úspěšné nasazení na signálech získaných pomocí "close-talk" mikrofonů. Cílem projektu DRAPÁK je zvýšit úspěšnost dolování v ...
JC - Počítačový hardware a software
- 2015 - 2020 •
- 19 555 tis. Kč •
- 17 656 tis. Kč •
- MV
Řešení projektu: 1. 10. 2015 - 30. 9. 2020
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (90%)
Poskytovatel: Ministerstvo vnitra
- 1 - 10 z 43