Filtry
Zobrazit více
Zobrazit více
Zobrazit více
Zobrazit více
Zobrazit více
Zobrazit více
Více filtrů
Projekty
Ověření metodiky čtení Sfumato pro nácvik čtení u žáků s dyslexií (TL03000322)
Ověřit účinnost metodiky Sfumato pro nácvik čtení u žáků s dyslexií. U nich se vytvoří nový čtecí návyk dle jejich vlastní potřeby (individualizace). Účinnost Sfumata budeme posuzovat dle závisle proměnných, které rozdělíme na proměnné čtená...
Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
- 2020 - 2022 •
- 5 664 tis. Kč •
- 4 311 tis. Kč •
- TA ČR
Řešení projektu: 1. 4. 2020 - 31. 3. 2022
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (76%)
Poskytovatel: Technologická agentura ČR
Výzkum recepce poezie u pubescentních a adolescentních čtenářů (GAP407/11/0594)
Hlavní přínos navrhovaného projektu v oblasti základního výzkumu spočívá v novém přístupu ke zkoumání čtenářské recepce žáků základních a středních škol, neboť usiluje o průnik do recepčního procesu kvantitativními výzkumnými metodami a o zachycení m...
AM - Pedagogika a školství
- 2011 - 2013 •
- 1 555 tis. Kč •
- 1 555 tis. Kč •
- GA ČR
Řešení projektu: 1. 1. 2011 - 31. 12. 2013
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (100%)
Poskytovatel: Grantová agentura České republiky
Výzkum čtenářské gramotnosti u žáků 4. ročníků ZŠ (LS010430)
Výzkum je prováděn mezi žáky 4. ročníků ZŠ ve 40 zemích světa a jeho cílem je zjistit úroveň čtenářské gramotnosti žáků v důležitém věku, kdy žáci zvládli techniku čtení a začínají jej používat jako prostředek k dalšímu vzdělávání. Projekt umožní por...
AM - Pedagogika a školství
- 2001 - 2002 •
- 2 829 tis. Kč •
- 1 385 tis. Kč •
- MŠMT
Řešení projektu: 1. 1. 2001 - 1. 1. 2002
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (49%)
Poskytovatel: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Klíčové gramotnostní dovednosti u žáků základních škol - testová diagnostická baterie (TL01000365)
Prostřednictvím projektu bude proveden výzkum k dokončení diagnostické baterie gramotnostních dovedností u žáků ZŠ, včetně žáků s riziky. Jednotlivé nástroje vznikly a byly pilotovány v projektu GAČR Porozumění čtenému - typický vývoj a jeho rizika, ...
Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
- 2018 - 2021 •
- 4 727 tis. Kč •
- 4 246 tis. Kč •
- TA ČR
Řešení projektu: 1. 4. 2018 - 31. 12. 2021
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (90%)
Poskytovatel: Technologická agentura ČR
Evropská poezie distant reading (GA23-07727S)
Přestože se básnické tradice v evropských jazycích vyvíjely různě, není pochyb o tom, že tvořily vzájemně propojenou síť. Podobné jevy se často objevují na různých místech nedlouho po sobě, ať jsou to témata, motivy nebo básnické formy. Projekt se za...
Specific literatures
- 2023 - 2025 •
- 5 199 tis. Kč •
- 5 199 tis. Kč •
- GA ČR
Řešení projektu: 1. 1. 2023 - 31. 12. 2025
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (100%)
Poskytovatel: Grantová agentura České republiky
Reading Europe Advanced Data Investigation Tool (8F18003)
Předmětem řešení projektu READ IT je vývoj digitálního prostředí, jehož cílem je shromažďovat, popisovat, využívat, sdílet a popularizovat rozptýlené doklady o rozmanitých čtenářských kulturách Evropy od 18. do 21. století. Cílem projektu je vznik da...
Other social sciences
- 2018 - 2021 •
- 2 122 tis. Kč •
- 2 122 tis. Kč •
- MŠMT
Řešení projektu: 1. 6. 2018 - 31. 12. 2021
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (100%)
Poskytovatel: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
České žánrosloví (DA99P01OLK002)
Předmětem výzkumu jsou genologické aspekty české literatury všech období a tvůrčích oborů (próza, poezie, drama, literatura pro děti a mládež, populární literatura, lidová slovesnost). Výstupem bude slovníková příručka v rozsahu cca 500 stran rukopis...
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
- 1999 - 2002 •
- 3 264 tis. Kč •
- 1 748 tis. Kč •
- MK
Řešení projektu: 1. 1. 1999 - 1. 1. 2002
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (54%)
Poskytovatel: Ministerstvo kultury
Realizace projektu PISA OECD v roce 2001 (LS013143)
Náplní projektu je zveřejnit výsledky 1. fáze výzkumu PISA OECD, která proběhla v roce 2000, a relizovat aktivity spojené s účastí ČR ve 2. fázi výzkumu PISA.......
AM - Pedagogika a školství
- 2001 - 2001 •
- 3 453 tis. Kč •
- 2 805 tis. Kč •
- MŠMT
Řešení projektu: 1. 1. 2001 - 1. 1. 2001
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (81%)
Poskytovatel: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Realizace druhé fáze výzkumu PISA v České republice (ME 588)
Realizace 2. fáze mezinárodního vzdělávacího výzkumu OECD/PISA a vyhodnocení jeho výsledků. Výzkum se zabývá měřením čtenářské, matematické a přírodovědné gramotnosti patnáctiletých žáků. Hlavní důraz výzkumu je kladen na matematickou gramotnost, dop...
AM - Pedagogika a školství
- 2002 - 2005 •
- 13 455 tis. Kč •
- 10 530 tis. Kč •
- MŠMT
Řešení projektu: 1. 1. 2002 - 1. 1. 2005
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (78%)
Poskytovatel: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
*Výzkum a vývoj postupů v managementu chemických látek. (FI-IM4/047)
*Hlavním cílem navrhovaného pilotního výzkumně-vývojového projektu je osvojit si postupy a činnosti v managementu chemických látek požadované nařízením REACH v průmyslové praxi s reálnými průmyslovými chemickými produkty v trojúhelníku chemický podni...
CI - Průmyslová chemie a chemické inženýrství
- 2007 - 2009 •
- 30 848 tis. Kč •
- 12 764 tis. Kč •
- MPO
Řešení projektu: 1. 6. 2007 - 31. 12. 2009
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (41%)
Poskytovatel: Ministerstvo průmyslu a obchodu
- 1 - 10 z 306