Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Filtry

12 (0,153s)

Projekt

Porozumění čtenému - typický vývoj a jeho rizika (GA13-20678S)

Předložená studie se zabývá jednou z klíčových dovedností čtenářské gramotnosti, a to porozuměním čtenému. V současné době je toto téma výzkumně sledováno z hlediska různých paradigmat. Zaměřujeme se na tzv. prekurzory porozumění čtenému, které ve s...

AN - Psychologie

  • 2013 - 2017
  • 2 675 tis. Kč
  • 2 675 tis. Kč
  • GA ČR
Projekt

Modelování komplexity českých literárních textů (LTC18020)

• Vytvořit český datový soubor podle vzoru Hamburského konceptu srozumitelnosti; • Porovnat korelace mezi testem porozumění, subjektivním hodnocením jasnosti u probandů a Hamburskými kritérii na jedné straně, a jednotlivými metrikami jasnosti textu...

Linguistics

  • 2018 - 2021
  • 4 695 tis. Kč
  • 4 695 tis. Kč
  • MŠMT
Projekt

Laboratoř diagnostiky vizuálních strategií pro zlepšení čtení a porozumění textu s využitím eyetrackingu (EG16_084/0010279)

Cílem je sjednotit jednotlivé znalosti a technologie v oblasti využívání eyetrackingu, vzájemně je skloubit a vytvořit (naprogramovat) funkční systém využívající tyto jednotlivé, zdánlivě nesouvisející části a poskytnout tak ucelenou metodiku a systé...

JQ - Strojní zařízení a nástroje

  • 2017 - 2020
  • 9 875 tis. Kč
  • 0 tis. Kč
  • MPO
Projekt

Výzkum čtenářské gramotnosti u žáků 4. ročníků ZŠ (LS010430)

Výzkum je prováděn mezi žáky 4. ročníků ZŠ ve 40 zemích světa a jeho cílem je zjistit úroveň čtenářské gramotnosti žáků v důležitém věku, kdy žáci zvládli techniku čtení a začínají jej používat jako prostředek k dalšímu vzdělávání. Projekt umožní por...

AM - Pedagogika a školství

  • 2001 - 2002
  • 2 829 tis. Kč
  • 1 385 tis. Kč
  • MŠMT
Projekt

Lingvistické faktory pochopitelnosti v českých administrativních a odborných textech (GA19-19191S)

Pochopitelnost textu záleží na úsilí, které cílový čtenář musí vynaložit k pochopení obsahu. Pochopitelnost je sice měřitelná, avšak většina metrik je založená na angličtině. V tomto projektu prozkoumáme, jak vybrané metriky fungují pro češtinu. Vytv...

Linguistics

  • 2019 - 2022
  • 3 617 tis. Kč
  • 3 521 tis. Kč
  • GA ČR
Projekt

Vývoj diagnostické baterie čtení s porozuměním u žáků 2. stupně ZŠ (TL03000259)

Hlavním cílem projektu bude vyvinout nástroj, jehož prostřednictvím získá speciálněpedagogická praxe možnost diagnostikovat úroveň porozumění souvislému textu u žáků 2. stupně ZŠ, jejichž zákonní zástupci žádají zohlednění u přijímacích zkoušek na SŠ...

Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

  • 2020 - 2023
  • 3 061 tis. Kč
  • 2 431 tis. Kč
  • TA ČR
Projekt

Diagnostika příčin neúspěchů žáka při řešení úloh z matematiky a návrh opatření k jejich odstranění (TL02000200)

Cílem projektu je sestavit a především ve školské praxi ověřit diagnostický nástroj testující předpoklady žáka k řešení matematických úloh. Mimo testové sady bude součástí dg. nástroje i návod k interpretaci výsledků. Výsledky diagnostiky umožní učit...

Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

  • 2019 - 2022
  • 3 250 tis. Kč
  • 2 580 tis. Kč
  • TA ČR
Projekt

Slovní úlohy jako klíč k aplikaci a porozumění matematickým pojmům (GA16-06134S)

Cílem projektu je identifikovat příčiny přetrvávajících problémů českých žáků s řešením úloh s kontextem (slovních úloh) a teoreticky propracovat strategie jejich překonávání. Pomocí lingvistických, psychologických a matematických analýz slovních úlo...

AM - Pedagogika a školství

  • 2016 - 2020
  • 5 529 tis. Kč
  • 5 529 tis. Kč
  • GA ČR
Projekt

Osvojování české gramatiky pravidla, kontext a teorie mysli (GA13-26779S)

Navržený projekt se skládá ze dvou studií sledujících vývoj jazyka u českých dětí,zaměřených zejména na vztahy mezi různými komponentami jazykových schopností a mezi jazykovým vývojem a vývojem teorie mysli. První část projektu je sekvenční longitudi...

AN - Psychologie

  • 2013 - 2015
  • 2 166 tis. Kč
  • 2 166 tis. Kč
  • GA ČR
Projekt

Porozumění gramatice a lexikonu u batolat větná shoda, slovosled, aktuální členění a jejich vývojové souvislosti s lexikem (GAP407/10/2047)

Z hlediska teorie i aplikací je důležité pochopit, jak se tvoří implicitní znalost gramatických pravidel mateřského jazyka u dětí a jak je reprezentována v jejich mysli. Výzkum v této oblasti přispívá k pochopení psychických mechanismů, které se podí...

AN - Psychologie

  • 2010 - 2012
  • 1 292 tis. Kč
  • 1 292 tis. Kč
  • GA ČR
  • 1 - 10 z 12