Filtry
Porozumění čtenému - typický vývoj a jeho rizika (GA13-20678S)
Předložená studie se zabývá jednou z klíčových dovedností čtenářské gramotnosti, a to porozuměním čtenému. V současné době je toto téma výzkumně sledováno z hlediska různých paradigmat. Zaměřujeme se na tzv. prekurzory porozumění čtenému, které ve s...
AN - Psychologie
- 2013 - 2017 •
- 2 675 tis. Kč •
- 2 675 tis. Kč •
- GA ČR
Řešení projektu: 1. 2. 2013 - 25. 4. 2017
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (100%)
Poskytovatel: Grantová agentura České republiky
Modelování komplexity českých literárních textů (LTC18020)
• Vytvořit český datový soubor podle vzoru Hamburského konceptu srozumitelnosti; • Porovnat korelace mezi testem porozumění, subjektivním hodnocením jasnosti u probandů a Hamburskými kritérii na jedné straně, a jednotlivými metrikami jasnosti textu...
Linguistics
- 2018 - 2021 •
- 4 695 tis. Kč •
- 4 695 tis. Kč •
- MŠMT
Řešení projektu: 1. 6. 2018 - 1. 11. 2021
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (100%)
Poskytovatel: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Laboratoř diagnostiky vizuálních strategií pro zlepšení čtení a porozumění textu s využitím eyetrackingu (EG16_084/0010279)
Cílem je sjednotit jednotlivé znalosti a technologie v oblasti využívání eyetrackingu, vzájemně je skloubit a vytvořit (naprogramovat) funkční systém využívající tyto jednotlivé, zdánlivě nesouvisející části a poskytnout tak ucelenou metodiku a systé...
JQ - Strojní zařízení a nástroje
- 2017 - 2020 •
- 9 875 tis. Kč •
- 0 tis. Kč •
- MPO
Řešení projektu: 20. 4. 2017 - 19. 11. 2020
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (0%)
Poskytovatel: Ministerstvo průmyslu a obchodu
Výzkum čtenářské gramotnosti u žáků 4. ročníků ZŠ (LS010430)
Výzkum je prováděn mezi žáky 4. ročníků ZŠ ve 40 zemích světa a jeho cílem je zjistit úroveň čtenářské gramotnosti žáků v důležitém věku, kdy žáci zvládli techniku čtení a začínají jej používat jako prostředek k dalšímu vzdělávání. Projekt umožní por...
AM - Pedagogika a školství
- 2001 - 2002 •
- 2 829 tis. Kč •
- 1 385 tis. Kč •
- MŠMT
Řešení projektu: 1. 1. 2001 - 1. 1. 2002
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (49%)
Poskytovatel: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Lingvistické faktory pochopitelnosti v českých administrativních a odborných textech (GA19-19191S)
Pochopitelnost textu záleží na úsilí, které cílový čtenář musí vynaložit k pochopení obsahu. Pochopitelnost je sice měřitelná, avšak většina metrik je založená na angličtině. V tomto projektu prozkoumáme, jak vybrané metriky fungují pro češtinu. Vytv...
Linguistics
- 2019 - 2022 •
- 3 617 tis. Kč •
- 3 521 tis. Kč •
- GA ČR
Řešení projektu: 1. 1. 2019 - 30. 6. 2022
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (97%)
Poskytovatel: Grantová agentura České republiky
Vývoj diagnostické baterie čtení s porozuměním u žáků 2. stupně ZŠ (TL03000259)
Hlavním cílem projektu bude vyvinout nástroj, jehož prostřednictvím získá speciálněpedagogická praxe možnost diagnostikovat úroveň porozumění souvislému textu u žáků 2. stupně ZŠ, jejichž zákonní zástupci žádají zohlednění u přijímacích zkoušek na SŠ...
Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
- 2020 - 2023 •
- 3 061 tis. Kč •
- 2 431 tis. Kč •
- TA ČR
Řešení projektu: 1. 6. 2020 - 31. 12. 2023
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (79%)
Poskytovatel: Technologická agentura ČR
Diagnostika příčin neúspěchů žáka při řešení úloh z matematiky a návrh opatření k jejich odstranění (TL02000200)
Cílem projektu je sestavit a především ve školské praxi ověřit diagnostický nástroj testující předpoklady žáka k řešení matematických úloh. Mimo testové sady bude součástí dg. nástroje i návod k interpretaci výsledků. Výsledky diagnostiky umožní učit...
Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
- 2019 - 2022 •
- 3 250 tis. Kč •
- 2 580 tis. Kč •
- TA ČR
Řešení projektu: 1. 1. 2019 - 31. 12. 2022
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (79%)
Poskytovatel: Technologická agentura ČR
Slovní úlohy jako klíč k aplikaci a porozumění matematickým pojmům (GA16-06134S)
Cílem projektu je identifikovat příčiny přetrvávajících problémů českých žáků s řešením úloh s kontextem (slovních úloh) a teoreticky propracovat strategie jejich překonávání. Pomocí lingvistických, psychologických a matematických analýz slovních úlo...
AM - Pedagogika a školství
- 2016 - 2020 •
- 5 529 tis. Kč •
- 5 529 tis. Kč •
- GA ČR
Řešení projektu: 1. 1. 2016 - 11. 12. 2020
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (100%)
Poskytovatel: Grantová agentura České republiky
Osvojování české gramatiky pravidla, kontext a teorie mysli (GA13-26779S)
Navržený projekt se skládá ze dvou studií sledujících vývoj jazyka u českých dětí,zaměřených zejména na vztahy mezi různými komponentami jazykových schopností a mezi jazykovým vývojem a vývojem teorie mysli. První část projektu je sekvenční longitudi...
AN - Psychologie
- 2013 - 2015 •
- 2 166 tis. Kč •
- 2 166 tis. Kč •
- GA ČR
Řešení projektu: 1. 2. 2013 - 31. 12. 2015
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (100%)
Poskytovatel: Grantová agentura České republiky
Porozumění gramatice a lexikonu u batolat větná shoda, slovosled, aktuální členění a jejich vývojové souvislosti s lexikem (GAP407/10/2047)
Z hlediska teorie i aplikací je důležité pochopit, jak se tvoří implicitní znalost gramatických pravidel mateřského jazyka u dětí a jak je reprezentována v jejich mysli. Výzkum v této oblasti přispívá k pochopení psychických mechanismů, které se podí...
AN - Psychologie
- 2010 - 2012 •
- 1 292 tis. Kč •
- 1 292 tis. Kč •
- GA ČR
Řešení projektu: 1. 1. 2010 - 31. 12. 2012
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (100%)
Poskytovatel: Grantová agentura České republiky
- 1 - 10 z 12