Filtry
Příčiny a prevence energetické zranitelnosti (TQ01000302)
Cílem projektu je odhalit příčiny energetické zranitelnosti a představit vhodné nástroje k prevenci a řešení tohoto problému. Projekt povede k těmto vzájemně provázaným výstupům: V1) sestavení indexu energetické zranitelnosti pro ČR a jeho grafické v...
Social sciences, interdisciplinary
- 2023 - 2025 •
- 2 304 tis. Kč •
- 1 843 tis. Kč •
- TA ČR
Řešení projektu: 1. 9. 2023 - 31. 12. 2025
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (80%)
Poskytovatel: Technologická agentura ČR
Umožnění energetické odolnosti prostřednictvím nových energeticky flexibilních a cenově dostupných koncepcí PED (TQ07000004)
Hlavním cílem projektu RESPED je pomoci městům při jejich přechodu k udržitelnějšímu hospodářství a fungování tím, že se bude zkoumat, jak mohou PED tento rozvoj podpořit, zejména díky lepší odolnosti a vyšší dostupnosti. Toho bude dosaženo lepším po...
Energy and fuels
- 2025 - 2027 •
- 6 261 tis. Kč •
- 5 009 tis. Kč •
- TA ČR
Řešení projektu: 1. 1. 2025 - 31. 12. 2027
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (80%)
Poskytovatel: Technologická agentura ČR
Skryté geografie nízkouhlíkového přechodu Energetické chování českých domácností a adaptivní reakce na rizika energetické chudoby (GA24-11885S)
Změny ve využívání energie v rámci rezidenčního sektoru představují významný segment přechodu na nízkouhlíkovou ekonomiku. Dosažení skokové změny v chování domácností v oblasti energetické účinnosti bude vyžadovat lepší znalosti o faktorech ovlivňují...
Cultural and economic geography
- 2024 - 2026 •
- 4 770 tis. Kč •
- 4 770 tis. Kč •
- GA ČR
Řešení projektu: 1. 1. 2024 - 31. 12. 2026
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (100%)
Poskytovatel: Grantová agentura České republiky
Zranitelný zákazník a energetická chudoba (TK01010194)
Cílem projektu je definovat pojem energetická chudoba a zranitelný zákazník s respektováním lokálních specifik ČR, doporučit vhodné metriky, které identifikují energetickou chudobu a zranitelnost zákazníka a metriky, které lze použít pro měření účinn...
Energy and fuels
- 2018 - 2021 •
- 4 849 tis. Kč •
- 4 364 tis. Kč •
- TA ČR
Řešení projektu: 1. 9. 2018 - 31. 3. 2021
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (90%)
Poskytovatel: Technologická agentura ČR
Vývoj technicko-ekonomických scénářů pro transformaci českého teplárenství (TK03010086)
Cílem projektu je nezávislá analýza českého sektoru centrálního zásobování teplem (CZT), detailně mapující současný stav a vytvářející technicko-ekonomické scénáře pro jeho transformaci. Projekt reaguje na současné výzvy teplárenství (typicky environ...
Energy and fuels
- 2020 - 2023 •
- 9 123 tis. Kč •
- 6 600 tis. Kč •
- TA ČR
Řešení projektu: 1. 7. 2020 - 30. 6. 2023
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (72%)
Poskytovatel: Technologická agentura ČR
Vliv institutu minimální mzdy na sociálně ekonomický vývoj ČR (TD010171)
Projekt poskytne členům tripartity a dalším uživatelům věrohodné informace o vlivu institutu minimální mzdy (MM) na sociálně ekonomický vývoj ČR. Výsledky projektu, zasazené do mezinárodního kontextu, významně rozšíří a integrují současné poznatky v ...
AH - Ekonomie
- 2012 - 2013 •
- 2 788 tis. Kč •
- 2 226 tis. Kč •
- TA ČR
Řešení projektu: 1. 1. 2012 - 31. 12. 2013
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (80%)
Poskytovatel: Technologická agentura ČR
Metodologie a realita chudoby Česká republika v evropském kontextu (GA18-07036S)
Ekonomie chudoby dosud nebyla v České republice důkladně zkoumána, ač jde o vysoce aktuální téma. Stejně tak otázka mezinárodní srovnatelnosti indikátorů chudoby zůstává v evropském kontextu stále nezodpovězená. Za prvé, zamýšlíme prověřit v současno...
Applied Economics, Econometrics
- 2018 - 2021 •
- 3 586 tis. Kč •
- 3 531 tis. Kč •
- GA ČR
Řešení projektu: 1. 1. 2018 - 31. 12. 2021
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (98%)
Poskytovatel: Grantová agentura České republiky
Revize věcné náplně a konstrukce životního minima a stanovení minima existenčního (HS61/01)
Projekt je zaměřen na ověření výše a konstrukce institutu životního minima, který je v sociální praxi používán pro měření příjmové nerovnosti a pro stanovení nároku na dávky státní sociální podpory a dávky sociální pomoci. Cílem je vytvoření takové k...
AO - Sociologie, demografie
- 2001 - 2002 •
- 1 668 tis. Kč •
- 1 668 tis. Kč •
- MPSV
Řešení projektu: 1. 1. 2001 - 1. 1. 2002
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (100%)
Poskytovatel: Ministerstvo práce a sociálních věcí
Analýza "chudinského prvku" v systému dávek sociální podpory a návrhy na převedení vybraných dávek státní sociální podpory do systému dávek sociální potřebnosti (HS105/03)
Cílem výzkumu je analyzovat vývoj těchto dávek systému státní sociální podpory (rodinných dávek), které řeší problematiku rodin s nízkými příjmy (chudinský prvek) a navrhnout rekonstrukci tohoto systému tak, aby byly odděleny solidární redistribuce,j...
AO - Sociologie, demografie
- 2003 - 2003 •
- 670 tis. Kč •
- 670 tis. Kč •
- MPSV
Řešení projektu: 1. 1. 2003 - 1. 1. 2003
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (100%)
Poskytovatel: Ministerstvo práce a sociálních věcí
Dopady interakce daňového systému a systému sociálních dávek na rozhodování nízkopříjmových skupin obyvatel (1J059/05-DP1)
Cílem předkládaného projektu je pomocí ukazatelů vyjadřujících efektivní míru zdanění (mezní efektivní daňové sazby a průměrné efektivní daňové sazby) popsat skutečný dopad interakce daňového a sociálního systému na jednotlivé typy domácností v ČR a ...
AH - Ekonomie
- 2005 - 2007 •
- 759 tis. Kč •
- 759 tis. Kč •
- MPSV
Řešení projektu: 1. 2. 2005 - 31. 10. 2007
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (100%)
Poskytovatel: Ministerstvo práce a sociálních věcí
- 1 - 10 z 1 340