Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Filtry

897 (0,063s)

Projekt

Interakce člověk-počítač v humanitních vědách (IAA701010606)

Cílem projektu je výzkum na poli interakce člověk-počítač v humanitních vědách. K nosným úkolům projektu patří: výzkum informačního chování pregraduálních a postgraduálních studentů a vědeckých pracovníků v humanitních vědách. Základní výzkum se bude...

AF - Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi

  • 2006 - 2008
  • 1 489 tis. Kč
  • 1 489 tis. Kč
  • AV ČR
Projekt

Informačně technologické kompetence dětí a jejich rozvoj na základních školách (GAP407/12/1541)

Navrhovaný projekt se zabývá problematikou informačně technologické gramotnosti, úrovně rozvoje příslušných kompetencí u dětí a charakteristikami informační výchovy na základních školách. Pomocí teoretických a empirických metod, především dotazníkové...

AM - Pedagogika a školství

  • 2012 - 2013
  • 296 tis. Kč
  • 296 tis. Kč
  • GA ČR
Projekt

Platforma pro transfer znalostí informační gramotnost pro středoškoláky v otevřeném mash-up virtuálním učebním prostředí (TL02000040)

Cílem projektu je: 1. rozvoj univerzitního mash-up virtuálního učebního prostředí a výzkumných nástrojů; 2. vytvoření alternativy stávajícího univerzitního kurzu pro středoškolské studenty ve dvou variantách: A. kurz, který budou využívat středoš...

Information science (social aspects)

  • 2019 - 2021
  • 2 426 tis. Kč
  • 1 940 tis. Kč
  • TA ČR
Projekt

Realizace projektu PISA OECD v roce 2001 (LS013143)

Náplní projektu je zveřejnit výsledky 1. fáze výzkumu PISA OECD, která proběhla v roce 2000, a relizovat aktivity spojené s účastí ČR ve 2. fázi výzkumu PISA.......

AM - Pedagogika a školství

  • 2001 - 2001
  • 3 453 tis. Kč
  • 2 805 tis. Kč
  • MŠMT
Projekt

Výzkum čtenářské gramotnosti u žáků 4. ročníků ZŠ (LS010430)

Výzkum je prováděn mezi žáky 4. ročníků ZŠ ve 40 zemích světa a jeho cílem je zjistit úroveň čtenářské gramotnosti žáků v důležitém věku, kdy žáci zvládli techniku čtení a začínají jej používat jako prostředek k dalšímu vzdělávání. Projekt umožní por...

AM - Pedagogika a školství

  • 2001 - 2002
  • 2 829 tis. Kč
  • 1 385 tis. Kč
  • MŠMT
Projekt

Podpora a rozvoj finanční, digitální, sociální a zdravotní gramotnosti u populace 65+ (TQ01000591)

Cílem projektu je prostřednictvím námi navržené vzdělávací softwarové aplikace NESTOR+, audiovizuální tvorby a přímého vzdělávání zvýšit finanční, digitální, sociální a zdravotní gramotnost u vybrané populace 65+. Součástí výzkumných intervencí je r...

Social sciences, interdisciplinary

  • 2023 - 2026
  • 8 226 tis. Kč
  • 6 335 tis. Kč
  • TA ČR
Projekt

Adaptivní microlearningová platforma pro rozvíjení mediální a informační gramotnosti seniorů (TQ23000184)

Cílem projektu je navrhnout, vytvořit a ověřit online nástroj pro rozvoj mediální a informační gramotnosti seniorů, který přizpůsobí vzdělávací obsah jejich preferovanému stylu učení. Tento nástroj bude dostupný jako webová aplikace, což zajistí snad...

Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

  • 2025 - 2029
  • 3 743 tis. Kč
  • 2 992 tis. Kč
  • TA ČR
Projekt

Podpora integrace matematické, čtenářské a jazykové gramotnosti u žáků základních škol (TL03000469)

Cílem projektu je vytvořit koncepci vzájemného propojování matematické, čtenářské a jazykové gramotnosti u žáků všech ročníků základní školy v oblasti práce s textem v matematickém kontextu, která bude sloužit k překonávání hranic mezi vyučovacími př...

Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

  • 2020 - 2023
  • 4 810 tis. Kč
  • 3 825 tis. Kč
  • TA ČR
Projekt

Vis4Schools Podpora gramotnosti vizualizace informací ve školách (GF22-06357L)

Lidské vnímání je založeno primárně na vizuálním vjemu, což umožňuje snadnější porozumění sdělené informace než za použití jiného způsobu reprezentace dat. Vlastní vytváření a následná interpretace a porozumění vizuální informace je však stále subjek...

Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

  • 2022 - 2024
  • 3 577 tis. Kč
  • 3 207 tis. Kč
  • GA ČR
Projekt

Dokončení třetí fáze výzkumu PISA v České republice, příprava a realizace čtvrté fáze (ME 946)

Výzkum je zaměřen na zjišťování úrovně kompetencí 15-letých žáků v mateřském jazyce, matematice a přírodovědných předmětech. Je koncipován tak, aby poskytoval tvůrcům školské politiky v jednotlivých zemích všechny důležité informace o fungování jejic...

AN - Psychologie

  • 2007 - 2011
  • 12 930 tis. Kč
  • 7 930 tis. Kč
  • MŠMT
  • 1 - 10 z 897