Unification of equipment of locks and their approach basins
Project goals
The goal of unification of equipment of locks and their approach basins consits in the shortening of navigation breaks as well as in the increase of the reliability of inland shipping (especially on the waterways with single locks). The solution of thistask is concentrated on: the phase of organization and preparation of planned navigation breaks, the optimum technology of works during the break (both planned and caused by unexpected accidents), necessary mecanical equipment of the waterway administration enabling to shorten the breaks and to simplify all works connected with them. In order to meet the conditions connected with the above mentioned goal the following equipments - first of all - will be developped: universal miter-typ gate as well as falling gate for the upper heads of 19 locks on the river Labe (upstream of the mouth of the Vltava river), universal miter-type gate for the lower heads of these locks having a lift of 1.9 - 8.4 m, universal sliding valve.
Keywords
navigationlocksapproach basinsnavigation breaksreliabilityinland shippingunification of equipment
Public support
Provider
Ministry of Transport
Programme
Optimisation of transport system and its sustainable development
Call for proposals
Optimalizace dopravní soustavy a její udržitelný rozvoj (SMDS200101)
Main participants
Dragon-montážní sdružení s.r.o.
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
—
Alternative language
Project name in Czech
Unifikace zařízení a vybavení plavebních komor a rejd
Annotation in Czech
Cílem unifikace zařízení a vybavení plavebních komor a jejich rejd je zkrácení plavebních přestávek, jakož i zvýšení spolehlivosti a pravidelnosti vodní dopravy na vodních cestách vystrojených pouze jednoduchými plavebními komorami. Řešení úkolu se soustředí především na: organizační a přípravnou fázi, předcházející plavební přestávce, optimální technologický postup prací v průběhu plavební přestávky, ať již plánované, nebo způsobené náhlou havárií, vybavení provozovatele vodní cesty, které je nutné prozkrácení plavebních přestávek a snazší provádění prací, které jsou s nimi spojeny. Aby bylo možno dodržet podmínky, vyplývající z výše definovaného cíle, budou vyvinuta především tato zařízení: univerzální vzpěrná a poklopová vrata pro horní ohlaví 19 plavebních komor na středním Labi, univerzální vzpěrná vrata pro dolní ohlaví uvedených plavebních komor, jejichž spád kolísá od 1,9 do 8,4 m, univerzální stavidlové a segmentové uzávěrky obtoků těchto plavebních komor.
Scientific branches
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
Výsledky dané návrhem projektu byly splněny.
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2001
Realization period - end
Jan 1, 2003
Project status
U - Finished project
Latest support payment
—
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP/2004/MD0/MD04CE/U/N/3:1
Data delivery date
Oct 15, 2004
Finance
Total approved costs
1,240 thou. CZK
Public financial support
1,240 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK
Basic information
Recognised costs
1 240 CZK thou.
Public support
1 240 CZK thou.
100%
Provider
Ministry of Transport
CEP
JO - Land transport systems and equipment
Solution period
01. 01. 2001 - 01. 01. 2003