All
All

What are you looking for?

All
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Unification of equipment of locks and their approach basins

Project goals

The goal of unification of equipment of locks and their approach basins consits in the shortening of navigation breaks as well as in the increase of the reliability of inland shipping (especially on the waterways with single locks). The solution of thistask is concentrated on: the phase of organization and preparation of planned navigation breaks, the optimum technology of works during the break (both planned and caused by unexpected accidents), necessary mecanical equipment of the waterway administration enabling to shorten the breaks and to simplify all works connected with them. In order to meet the conditions connected with the above mentioned goal the following equipments - first of all - will be developped: universal miter-typ gate as well as falling gate for the upper heads of 19 locks on the river Labe (upstream of the mouth of the Vltava river), universal miter-type gate for the lower heads of these locks having a lift of 1.9 - 8.4 m, universal sliding valve.

Keywords

navigationlocksapproach basinsnavigation breaksreliabilityinland shippingunification of equipment

Public support

  • Provider

    Ministry of Transport

  • Programme

    Optimisation of transport system and its sustainable development

  • Call for proposals

    Optimalizace dopravní soustavy a její udržitelný rozvoj (SMDS200101)

  • Main participants

    Dragon-montážní sdružení s.r.o.

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

Alternative language

  • Project name in Czech

    Unifikace zařízení a vybavení plavebních komor a rejd

  • Annotation in Czech

    Cílem unifikace zařízení a vybavení plavebních komor a jejich rejd je zkrácení plavebních přestávek, jakož i zvýšení spolehlivosti a pravidelnosti vodní dopravy na vodních cestách vystrojených pouze jednoduchými plavebními komorami. Řešení úkolu se soustředí především na: organizační a přípravnou fázi, předcházející plavební přestávce, optimální technologický postup prací v průběhu plavební přestávky, ať již plánované, nebo způsobené náhlou havárií, vybavení provozovatele vodní cesty, které je nutné prozkrácení plavebních přestávek a snazší provádění prací, které jsou s nimi spojeny. Aby bylo možno dodržet podmínky, vyplývající z výše definovaného cíle, budou vyvinuta především tato zařízení: univerzální vzpěrná a poklopová vrata pro horní ohlaví 19 plavebních komor na středním Labi, univerzální vzpěrná vrata pro dolní ohlaví uvedených plavebních komor, jejichž spád kolísá od 1,9 do 8,4 m, univerzální stavidlové a segmentové uzávěrky obtoků těchto plavebních komor.

Scientific branches

  • R&D category

  • CEP classification - main branch

    JO - Land transport systems and equipment

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • 20104 - Transport engineering

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    Výsledky dané návrhem projektu byly splněny.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2001

  • Realization period - end

    Jan 1, 2003

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP/2004/MD0/MD04CE/U/N/3:1

  • Data delivery date

    Oct 15, 2004

Finance

  • Total approved costs

    1,240 thou. CZK

  • Public financial support

    1,240 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK

Basic information

Recognised costs

1 240 CZK thou.

Public support

1 240 CZK thou.

100%


Provider

Ministry of Transport

CEP

JO - Land transport systems and equipment

Solution period

01. 01. 2001 - 01. 01. 2003