All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Improvement of the automated solution of the system for video inspection of the railway grid, adaptation to the environment specifics of Czech railway routes

Public support

  • Provider

    Ministry of Industry and Trade

  • Programme

  • Call for proposals

  • Main participants

    ENEX GROUP s.r.o.

  • Contest type

    OP - EU Operational Programme

  • Contract ID

    MPO 57056/18/61200/3668

Alternative language

  • Project name in Czech

    Zlepšení automatizovaného systému videoinspekce železničního roštu

  • Annotation in Czech

    Cílem projektuje vytvoření kompletní systém optimální kombinace hardware a nového software řešení video-inspekčního systému, který: - zlepší kvalitu (tj. schopnost systému rozpoznávat vady železničních tratí přesně a správně) automatického řešení vyhodnocování video inspekce železničního roštu - doplnění nových funkčností systému video inspekce (např. identifikace nedodatečně utažených matek, rýh v kolejnicích atd.) Systém bude tvořit soubor všech hardwarových a softwarových komponent, což bude představovat unikátní dílo výsledného průmyslového vzoru. Způsob, jakým bude hardware využit, a metody implementované v celém softwarovém řešení jsou předmětem vědecko-výzkumné práce a jsou unikátním dílem Toto řešení bude následně komercionalizováno nejen pro potřeby železniční dopravní cesty, ale také správců tratí mimo Českou republiku, další využití se nabízí při diagnostice tratí v metru, tramvajových tratí a později i silniční sítě. Strategickým cílem projektu je potom posílení pozice obou účastníků projektu na trhu a zvýšení jejich konkurenceschopnosti, a to jak v České republice, tak rovněž na mezinárodní úrovni. Přínosy video inspekčního systému Na základě vyhodnocení dat video-inspekčního systému může středisko diagnostiky železničního svršku plánovat efektivně práce doměřovacích čet, inspekčních čet a spojením s dalšími metodami diagnostiky železničního svršku tak získat komplexní obraz o měřeném úseku železniční dopravní cesty. Během výzkumných a vývojových prací dosáhneme řady dalších očekávaných výsledků.

Scientific branches

  • R&D category

    VV - Exeperimental development

  • OECD FORD - main branch

    20201 - Electrical and electronic engineering

  • OECD FORD - secondary branch

  • OECD FORD - another secondary branch

  • CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    JA - Electronics and optoelectronics<br>JB - Sensors, detecting elements, measurement and regulation

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    This output of the project has a great future - it will enable a quick inspection of the lines with relatively high reliability of finding faults. What I have to emphasize here is the ability of the new device to recognize the allowed matrix - which is very difficult for evaluation and analysis. And even a relatively small tightening clearance can cause rail movements. From this point of view, when this diagnostics can replace the work of a person who should manually check and bypass everything, the technology can handle several hundred times higher performance.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2018

  • Realization period - end

    Jul 21, 2021

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Apr 2, 2019

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP22-MPO-EG-U

  • Data delivery date

    May 24, 2022

Finance

  • Total approved costs

    57,731 thou. CZK

  • Public financial support

    0 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    17,620 thou. CZK