Improvement of the automated solution of the system for video inspection of the railway grid, adaptation to the environment specifics of Czech railway routes
Public support
Provider
Ministry of Industry and Trade
Programme
—
Call for proposals
—
Main participants
ENEX GROUP s.r.o.
Contest type
OP - EU Operational Programme
Contract ID
MPO 57056/18/61200/3668
Alternative language
Project name in Czech
Zlepšení automatizovaného systému videoinspekce železničního roštu
Annotation in Czech
Cílem projektuje vytvoření kompletní systém optimální kombinace hardware a nového software řešení video-inspekčního systému, který: - zlepší kvalitu (tj. schopnost systému rozpoznávat vady železničních tratí přesně a správně) automatického řešení vyhodnocování video inspekce železničního roštu - doplnění nových funkčností systému video inspekce (např. identifikace nedodatečně utažených matek, rýh v kolejnicích atd.) Systém bude tvořit soubor všech hardwarových a softwarových komponent, což bude představovat unikátní dílo výsledného průmyslového vzoru. Způsob, jakým bude hardware využit, a metody implementované v celém softwarovém řešení jsou předmětem vědecko-výzkumné práce a jsou unikátním dílem Toto řešení bude následně komercionalizováno nejen pro potřeby železniční dopravní cesty, ale také správců tratí mimo Českou republiku, další využití se nabízí při diagnostice tratí v metru, tramvajových tratí a později i silniční sítě. Strategickým cílem projektu je potom posílení pozice obou účastníků projektu na trhu a zvýšení jejich konkurenceschopnosti, a to jak v České republice, tak rovněž na mezinárodní úrovni. Přínosy video inspekčního systému Na základě vyhodnocení dat video-inspekčního systému může středisko diagnostiky železničního svršku plánovat efektivně práce doměřovacích čet, inspekčních čet a spojením s dalšími metodami diagnostiky železničního svršku tak získat komplexní obraz o měřeném úseku železniční dopravní cesty. Během výzkumných a vývojových prací dosáhneme řady dalších očekávaných výsledků.
Scientific branches
R&D category
VV - Exeperimental development
OECD FORD - main branch
20201 - Electrical and electronic engineering
OECD FORD - secondary branch
—
OECD FORD - another secondary branch
—
CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
JA - Electronics and optoelectronics<br>JB - Sensors, detecting elements, measurement and regulation
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
This output of the project has a great future - it will enable a quick inspection of the lines with relatively high reliability of finding faults. What I have to emphasize here is the ability of the new device to recognize the allowed matrix - which is very difficult for evaluation and analysis. And even a relatively small tightening clearance can cause rail movements. From this point of view, when this diagnostics can replace the work of a person who should manually check and bypass everything, the technology can handle several hundred times higher performance.
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2018
Realization period - end
Jul 21, 2021
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Apr 2, 2019
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP22-MPO-EG-U
Data delivery date
May 24, 2022
Finance
Total approved costs
57,731 thou. CZK
Public financial support
0 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
17,620 thou. CZK