*Combined controlling aggregate of brake for trams and for narrow-gauge railway vehicles with improving of technical-utility characteristics
Public support
Provider
Ministry of Industry and Trade
Programme
TIP
Call for proposals
TIP 2 (SMPO2010/01)
Main participants
—
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
FR-TI2/372
Alternative language
Project name in Czech
*Kombinovaný řídící agregát brzdy pro tramvaje a úzkorozchodná vozidla se zlepšením technicko-užitných vlastností
Annotation in Czech
*Projekt kombinovaného řídícího agregátu brzdy pro tramvaje a úzkorozchodná vozidla řeší vývoj nové konstrukce brzdy, která by byla použitelná právě pro úzkorozchodná vozidla (1000mm) s montáží na neodpružené hmoty a dále pak řeší u jednotlivých přístrojů zlepšení jejich funkce. Složitou částí vývoje bude vyřešení odolnosti brzdy proti zvýšeným rázům a vibracím, které jsou spojené s nutností montáže brzdy na neodpružené hmoty (na nápravu). Dalším úkolem je vývoj kombinovaného řídícího agregátu brzdy, který bude rozšířen o nouzový mechanický agregát s pracovním tlakem 15 MPa. Poslední částí úkolu je vývoj nového typu elektromechanické tramvajové brzdy M1 s brzdičem typu LA, jejíž současné provedení je pro nízkopodlažní vozy nepoužitelné. Projekt je orientován na budoucí potřeby trhu v oblasti brzdných systémů, které byly identifikovány v rámci Marketingové analýzy provedené společností DAKO-CZ, a.s.
Scientific branches
R&D category
VV - Exeperimental development
CEP classification - main branch
JQ - Machinery and tools
CEP - secondary branch
JT - Propulsion, engines and fuels
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
20301 - Mechanical engineering<br>20302 - Applied mechanics<br>20704 - Energy and fuels<br>20705 - Remote sensing<br>20706 - Marine engineering, sea vessels<br>20707 - Ocean engineering
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
Following succesfully developer and tested prototypes, we'll start production of new brake systems for tram-cars. Extension of the product portfolio of the company will strengthen DAKO-CZ's posilion on the market.
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2010
Realization period - end
Oct 31, 2013
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Apr 19, 2013
Data delivery to CEP
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data delivery code
CEP14-MPO-FR-U/02:2
Data delivery date
Jul 17, 2014
Finance
Total approved costs
22,562 thou. CZK
Public financial support
6,934 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
15,629 thou. CZK