All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Aspekty osvojování si anglického jazyka u českých studentů vstupujících do přípravného vzdělávání učitelů

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    Standardní projekty 17 (SGA0201300005)

  • Main participants

    Univerzita Pardubice / Fakulta filozofická

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    13-25982S

Alternative language

  • Project name in Czech

    Aspects of English Language Acquisition of Czech Students on the Onset of Teacher Education

  • Annotation in Czech

    Předkládaný tříletý projekt je navržen jako interdisciplinární, spadá do oblasti osvojování druhého jazyka (tzv. Second Language Acquisition), některé zkoumané otázky přesahují do pedagogiky a didaktiky anglického jazyka, což reflektuje i odbornost jednotlivých členů týmu. Projekt je zaměřen na procesy osvojování anglického jazyka českými uživateli, budoucími učiteli anglického jazyka, v českém vzdělávacím kontextu, chce přispět k poznání jejich specifických charakteristik. Jeho cílem je jednak prostřednictvím analýzy individuálních příběhů učení se cizímu jazyku identifikovat vnitřní a vnější faktory, které tyto procesy ovlivnily, jakým způsobem a ve které fázi učení. Dalším cílem projektu je vytvořit korpus mluveného jazyka studentů vstupujících do přípravného vzdělávání učitelů anglického jazyka, tento korpus analyzovat z hlediska vybraných jevů včetně vlivu mateřského jazyka a připravit jej k dalšímu zkoumání. Kromě jiného je cílem projektu interpretovat výstupy výše uvedených analýz ve vzájemné provázanosti.

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AI - Linguistics

  • CEP - secondary branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - another secondary branch

    AN - Psychology

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)<br>60201 - General language studies<br>60202 - Specific languages<br>60203 - Linguistics

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    In the course of the project the researchers gathered and analyzed data on specific features in spoken English in a large sample of 228 students. The corpus, the researchers plan to make freely available to other researchers for follow-up research. The results of the project were published in a comprehensive monograph, chapters in books and presented at numerous conferences outputs.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Feb 1, 2013

  • Realization period - end

    Apr 25, 2017

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Apr 10, 2015

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP18-GA0-GA-U/02:1

  • Data delivery date

    May 4, 2018

Finance

  • Total approved costs

    1,971 thou. CZK

  • Public financial support

    1,971 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK