All
All

What are you looking for?

All
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Aspekty osvojování si anglického jazyka u českých studentů vstupujících do přípravného vzdělávání učitelů

Project goals

The project has been proposed as interdisciplinary, its aims are found in the fields of second language acquisition and educational sciences. This is also reflected in the composition of the research team. The project is focused on specific features of English language acquisition of Czech learners, future teachers of English, in the Czech educational context and is intended to contribute to uncovering its specific features. The project aims at identifying external and internal factors which influenced the process of learning English as a foreign language of Czech learners. This will be achieved through a complex analysis of individual language learning histories. Another project objective is to create a Czech corpus of learner English of spoken communication, to conduct a linguistic analysis of the corpus and make such a corpus available for further research use. Furthermore, the findings of the above-mentioned analyses will be interrelated.

Keywords

second language acquisitionEnglish as a foreign languagelanguage learning historylerner corpusspoken Englishlinguistic analysis

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    Standardní projekty 17 (SGA0201300005)

  • Main participants

    Univerzita Pardubice / Fakulta filozofická

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    13-25982S

Alternative language

  • Project name in Czech

    Aspects of English Language Acquisition of Czech Students on the Onset of Teacher Education

  • Annotation in Czech

    Předkládaný tříletý projekt je navržen jako interdisciplinární, spadá do oblasti osvojování druhého jazyka (tzv. Second Language Acquisition), některé zkoumané otázky přesahují do pedagogiky a didaktiky anglického jazyka, což reflektuje i odbornost jednotlivých členů týmu. Projekt je zaměřen na procesy osvojování anglického jazyka českými uživateli, budoucími učiteli anglického jazyka, v českém vzdělávacím kontextu, chce přispět k poznání jejich specifických charakteristik. Jeho cílem je jednak prostřednictvím analýzy individuálních příběhů učení se cizímu jazyku identifikovat vnitřní a vnější faktory, které tyto procesy ovlivnily, jakým způsobem a ve které fázi učení. Dalším cílem projektu je vytvořit korpus mluveného jazyka studentů vstupujících do přípravného vzdělávání učitelů anglického jazyka, tento korpus analyzovat z hlediska vybraných jevů včetně vlivu mateřského jazyka a připravit jej k dalšímu zkoumání. Kromě jiného je cílem projektu interpretovat výstupy výše uvedených analýz ve vzájemné provázanosti.

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AI - Linguistics

  • CEP - secondary branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - another secondary branch

    AN - Psychology

  • 50101 - Psychology (including human - machine relations)
    50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);
    50103 - Cognitive sciences
    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
    60201 - General language studies
    60202 - Specific languages
    60203 - Linguistics

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    In the course of the project the researchers gathered and analyzed data on specific features in spoken English in a large sample of 228 students. The corpus, the researchers plan to make freely available to other researchers for follow-up research. The results of the project were published in a comprehensive monograph, chapters in books and presented at numerous conferences outputs.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Feb 1, 2013

  • Realization period - end

    Apr 25, 2017

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Apr 10, 2015

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP18-GA0-GA-U/02:1

  • Data delivery date

    May 4, 2018

Finance

  • Total approved costs

    1,971 thou. CZK

  • Public financial support

    1,971 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK

Recognised costs

1 971 CZK thou.

Public support

1 971 CZK thou.

0%


Provider

Czech Science Foundation

CEP

AI - Linguistics

Solution period

01. 02. 2013 - 25. 04. 2017