Linking Higher State Engagement to Acquisition of Better Mental Models
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Standard projects
Call for proposals
Standardní projekty 19 (SGA0201500001)
Main participants
Univerzita Karlova / Matematicko-fyzikální fakulta
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
15-14715S
Alternative language
Project name in Czech
Efektivní osvojování si mentálních modelů a stav vysokého zaujetí studenta - hledání souvislostí
Annotation in Czech
Mentální modely (MM) jsou znalostní struktury, které hrají klíčovou roli ve vyšších kognitivních procesech, především pak v myšlení a uvažování, rozhodování či řešení problémů. Studenti si MM běžně osvojují v kontextu formálního vzdělávání: MM významně facilitují proces učení. V rámci osvojování si MM prožívají studenti celou řadu stavů interprocesuálního charakteru (na hranici mezi afektivitou, kognicí a motivací), přičemž vliv těchto stavů na kvalitu osvojování si MM není uspokojivě prozkoumán. V tomto projektu budeme zkoumat vliv jednoho z takových stavů - zaujetí („state engagement“). Provedeme tři komparativní studie s více jak 300 probandy celkem (vesměs se SŠ a VŠ studenty), abychom zjistili, jestli vyšší stav zaujetí vede k lepšímu osvojení MM v porovnání nízkým stavem zaujetí. Studie bude kombinovat kvalitativní a kvantitativní přístup, včetně měření objektivních dat: kožní vodivosti, obličejové EMG a sledování očních pohybů. Výsledky budeme konceptualizovat v rámci kognitivně-afektivní teorie multimediálního učení.
Scientific branches
R&D category
ZV - Basic research
CEP classification - main branch
AN - Psychology
CEP - secondary branch
AM - Pedagogy and education
CEP - another secondary branch
IN - Informatics
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)<br>50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
The project focused on the link between state engagement and learning outcomes. The project extends the basic knowledge in the area of support of students' ability to form mental models. The project was solved successfully.
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2015
Realization period - end
Nov 29, 2019
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Apr 11, 2017
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP20-GA0-GA-U/01:1
Data delivery date
Jul 2, 2020
Finance
Total approved costs
2,102 thou. CZK
Public financial support
2,102 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK