All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Home Education - Facts, Analyses, Diagnostics

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    Standardní projekty 20 (SGA0201600001)

  • Main participants

    Univerzita Karlova / Pedagogická fakulta

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    16-17708S

Alternative language

  • Project name in Czech

    Domácí vzdělávání - fakta, analýzy, diagnostika

  • Annotation in Czech

    Navrhovaný projekt bude analyzovat současnou podobu fungování domácího vzdělávání v České republice v komparaci se situací v zahraničí. Analýza bude zahrnovat výzkum těchto nejvýznamnějších aspektů: 1. Organizačně institucionálních (legislativní úprava domácího vzdělávání; vztah rodiny a školy, role podpůrných organizací …). 2. Sociálně-ekonomických (složení domácnosti a velikost rodin; vzdělání rodičů; ekonomické postavení rodičů; jejich hodnotové orientace…). 3. Pedagogicko-didaktických (způsoby a formy vzdělávání; vyučované předměty; osoba/y vyučovatele; hodinová dotace jednotlivým předmětům; harmonogram vzdělávání; didaktické aspekty vzdělávání …). 4. Sociálně-psychologických (motivy rodičů pro domácí vzdělávání; otázky spojené se socializací; schopnost domácích školáků zapojit se po ukončení domácího vzdělávání do škol; sebepojetí dětí…). V projektu budeme pracovat se čtyřmi cílovými skupinami: aktuálně vzdělávanými domácími školáky, jejich rodiči, dnes již dospělými absolventy domácího vzdělávání a jejich rodiči.

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    The goals of the project have been achieved. Although some outputs have not yet been published, the published results meet the set goals in terms of content and quantity. The results have application potential for pedagogical and legislative areas of education. The students participated in publishing activities and data collection. Drawing funds was smoothly and according to plan.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2016

  • Realization period - end

    Dec 11, 2020

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Apr 26, 2018

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP21-GA0-GA-U/01:1

  • Data delivery date

    Apr 12, 2021

Finance

  • Total approved costs

    2,991 thou. CZK

  • Public financial support

    2,991 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK