Factors related to the cognitive and non-cognitive outcomes of vocational students. The role of the sense of academic futility and school culture
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Standard projects
Call for proposals
Standardní projekty 22 (SGA0201800001)
Main participants
Univerzita Karlova / Pedagogická fakulta
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
18-19056S
Alternative language
Project name in Czech
Faktory ovlivňující kognitivní a nekognitivní výsledky žáků ve středním odborném vzdělávání. Úloha pocitu akademické marnosti a kultury školy
Annotation in Czech
ČR rozděluje žáky středních škol do tří vzdělávacích proudů s velmi odlišným kurikulem. Vzdělávací proudy se značně liší složením žáků i jejich kognitivními a nekognitivními výstupy. Přestože hraje odborné vzdělávání v českém vzdělávacím systému velmi významnou úlohu, zcela chybějí výzkumné poznatky o faktorech ovlivňujících výsledky a postoje žáků navštěvujících tento vzdělávací segment. Hlavním cílem projektu je vztah mezi výsledky žáků a navštěvovaným vzdělávacím proudem vysvětlit školním kontextem, operacionalizovaným prostřednictvím akademického optimismu, a pocitem akademické marnosti. Kvantitativní analýzy dat založené na víceúrovňovém strukturním modelování budou doplněny longitudinálními kvalitativními případovými studiemi přechodu z povinného vzdělávání do různých proudů středního vzdělávání. V projektu budou kromě nově sbíraných dat také využita data získaná v rámci projektu GAČR P402/12/G130. Projekt umožní plné využití zdrojů shromážděných v rámci projektu P402/12/G130 a přinese unikátní poznatky o dopadu diferenciace na žáky v odborném vzdělávání.
Scientific branches
R&D category
ZV - Basic research
OECD FORD - main branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
OECD FORD - secondary branch
—
OECD FORD - another secondary branch
—
CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
AM - Pedagogy and education
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2018
Realization period - end
Dec 31, 2022
Project status
—
Latest support payment
Mar 25, 2020
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP22-GA0-GA-R
Data delivery date
Feb 22, 2022
Finance
Total approved costs
4,804 thou. CZK
Public financial support
4,804 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK