Interactive Rendering with Distributed Illumination Computations
Project goals
Interactive rendering of complex illumination effects is a computationally intensive task. By offloading the illumination computation to a distributed system we can save resources of thin clients such as mobile devices. We plan to review and improve existing techniques for interactive rendering with global illumination effects that can be used in a distributed system. We will particularly focus on the issue of latency, as minimizing the latency is crucial for getting natural feedback during the interactive session. We will design new techniques for representing, caching, and reconstructing illumination remotely computed on the server. These techniques will open new possibilities for 3D games with dynamically computed global illumination as well as rendering complex 3D scenes on mobile devices.
Keywords
interactive renderingglobal illuminationcloud computingcoherence
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Standard projects
Call for proposals
Standardní projekty 22 (SGA0201800001)
Main participants
České vysoké učení technické v Praze / Fakulta elektrotechnická
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
18-20374S
Alternative language
Project name in Czech
Interaktivní zobrazování s distribuovaným výpočtem osvětlení
Annotation in Czech
Interaktivní zobrazování komplexních efektů osvětlení je výpočetně náročným úkolem. Přesunutím výpočtu osvětlení do distribuovaného systému můžeme výrazně šetřit výpočetní výkon tenkých klientů, jako jsou mobilní zařízení. Plánujeme analyzovat a zlepšit stávající metody pro interaktivní výpočet globálního osvětlení, které umožňují využití v distribuovaném systému. Zaměříme se zejména na problém zpoždění - minimalizace zpoždění je klíčová pro získání přirozené zpětné vazby v interaktivních aplikacích. Navrhneme nové techniky pro reprezentaci, kešování a rekonstrukci osvětlení počítaného vzdáleně na serveru. Tyto techniky otevřou nové možnosti v oblasti 3D počítačových her s dynamicky vyhodnocovaným globálním osvětlením a v zobrazování komplexních 3D scén na mobilních zařízeních.
Scientific branches
R&D category
ZV - Basic research
OECD FORD - main branch
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
OECD FORD - secondary branch
—
OECD FORD - another secondary branch
—
AF - Documentation, librarianship, work with information
BC - Theory and management systems
BD - Information theory
IN - Informatics
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2018
Realization period - end
Dec 31, 2022
Project status
—
Latest support payment
Apr 24, 2020
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP22-GA0-GA-R
Data delivery date
Feb 22, 2022
Finance
Total approved costs
6,309 thou. CZK
Public financial support
5,601 thou. CZK
Other public sources
708 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK
Basic information
Recognised costs
6 309 CZK thou.
Public support
5 601 CZK thou.
88%
Provider
Czech Science Foundation
OECD FORD
Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Solution period
01. 01. 2018 - 31. 12. 2022