All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Heterogeneity in reporting behavior on surveys among different countries, schools and groups of students

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    SGA0202100005

  • Main participants

    Univerzita Karlova / Pedagogická fakulta

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    21-09064S

Alternative language

  • Project name in Czech

    Heterogenita ve způsobu odpovídaní v dotazníkových šetřeních napříč různými zeměmi, školami a skupinami studentů

  • Annotation in Czech

    V rámci mezinárodních výzkumů výsledků vzdělávání jsou sbírána cenná data týkající se žákovských postojů, přesvědčení a učebních zkušeností pomocí dotazníkových položek s hodnoticími škálami. Tato data jsou však náchylná k nepřesnostem způsobeným rozdíly v chování při odpovídání na dotazníkové položky mezi žáky. V tomto projektu užíváme řadu metodologických přístupů pro identifikaci rozdílů v užívání škál (např. dva žáci se stejnou úrovní určitého konceptu se hodnotí na škále rozdílně) a úsilí při odpovídání (rozdíly v míře úsilí vynaloženého žáky při odpovídání na dotazníkové položky). Studujeme rozdíly v chování při odpovídání na dotazníkové položky mezi různými skupinami žáků a jak se toto chování mění v různých letech. Též zkoumáme, jaké jsou vzájemné vztahy mezi užívanými metodologickými přístupy a jak mohou pomoci vysvětlit anomální negativní vztahy na úrovni zemí například mezi žákovským sebehodnocením postojů a žákovskými výsledky, které jsou diskutovány v literatuře. Výsledky projektu zahrnují články v impaktovaných časopisech a recenzovaném časopise.

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • OECD FORD - main branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

  • OECD FORD - secondary branch

  • OECD FORD - another secondary branch

  • CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    AM - Pedagogy and education

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Apr 1, 2021

  • Realization period - end

    Dec 31, 2023

  • Project status

    K - Ending multi-year project

  • Latest support payment

    Apr 12, 2022

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP23-GA0-GA-R

  • Data delivery date

    Feb 20, 2023

Finance

  • Total approved costs

    3,795 thou. CZK

  • Public financial support

    3,795 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK