Exploring Teacher-Centred and Student-Centred Teaching as Contradictory Paths towards Inclusive Education in Primary Schools
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Standard projects
Call for proposals
SGA0202500001
Main participants
Masarykova univerzita / Pedagogická fakulta
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
25-15505S
Alternative language
Project name in Czech
Zkoumání výuky orientované na učitele a výuky orientované na žáka jako protikladných cest k inkluzivnímu vzdělávání na základních školách
Annotation in Czech
Inkluzivní vzdělávání se týká zvyšování účasti, participace a výsledků všech žáků v běžných školách, různorodých z hlediska jejich schopností, pohlaví, socioekonomického či etnického původu. Cílem tohoto výzkumného projektu je zkoumat, jak dvě protichůdné vyučovací strategie přispívají k naplnění těchto snah. Jako první vyučovací strategie se míní tradiční frontální vyučovací strategie orientovaná na učitele, která byla obohacena o responzivnost a formativní hodnocení. Jako druhá se míní zážitková vyučovací strategie s minimálními instrukcemi orientovaná na žáka, která je založena na sebeřízeném učení. Tento výzkumný projekt bude využívat smíšenou metodu několika případových studií vyučovacích praktik ve čtyřech základních školách v České republice, které praktikují demokratické nebo responzivní vyučovací strategie. Projekt je průkopnický v rekonceptualizaci inkluzivního vzdělávaní s ohledem na příznivé vyučovací strategie a v kritickém zkoumání těchto vyučovacích strategií. Výsledkem projektu jsou čtyři články v zahraničních časopisech (4 Jimp) a jedna odborná kniha.
Scientific branches
R&D category
ZV - Basic research
OECD FORD - main branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
OECD FORD - secondary branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
OECD FORD - another secondary branch
—
CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
AM - Pedagogy and education
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2025
Realization period - end
Dec 31, 2027
Project status
Z - Beginning multi-year project
Latest support payment
—
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP25-GA0-GA-R
Data delivery date
Mar 5, 2025
Finance
Total approved costs
4,483 thou. CZK
Public financial support
4,333 thou. CZK
Other public sources
150 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK