Is certainty in wrong answers the best non-cognitive predictor of misconceptions in pupils of various ages?
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Standard projects
Call for proposals
SGA0202500001
Main participants
Univerzita Karlova / Přírodovědecká fakulta
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
25-16478S
Alternative language
Project name in Czech
Je jistota v chybných odpovědích nejlepším nekognitivním prediktorem miskoncepcí u žáků různého věku?
Annotation in Czech
Ke zjištění miskoncepcí žáků jsou dnes nejčastěji využívané tří až šesti úrovňové (tier) testy. Tyto testy jsou postaveny na hypotéze, že na základě toho, jak jsme si jistí svou odpovědí, je možné v případě, že odpovíme chybně, odlišit neúplné konceptuální porozumění od porozumění mylného (miskoncepcí). Avšak tuto mnoho let využívanou hypotézu začínají někteří odborníci zpochybňovat a považují za ukvapené jen na základě správnosti odpovědi a jistoty v ní usuzovat, zda se jedná o miskoncepci. Cílem tohoto projektu je ověřit výsledky výzkumu zamítajícího uvedenou hypotézu a dále je rozšířit díky zkoumání konceptuálního porozumění u žáků různého věku a zaměření se i na další nekognitivní charakteristiky a jejich sílu predikce miskoncepcí. Výzkumný design zvolený v předchozím výzkumu, který testoval platnost hypotézy, bude adaptován a doplněn o další metody, aby jeho výsledky byly spolehlivější a lépe přenositelné. Konkrétně budou využity tři metody sběru dat – autory vyvinutý 4-tier test a dotazník obsahující škály pro vybrané nekognitivní charakteristiky společně s interview.
Scientific branches
R&D category
ZV - Basic research
OECD FORD - main branch
50103 - Cognitive sciences
OECD FORD - secondary branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
OECD FORD - another secondary branch
—
CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
AM - Pedagogy and education<br>AN - Psychology
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2025
Realization period - end
Dec 31, 2027
Project status
Z - Beginning multi-year project
Latest support payment
—
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP25-GA0-GA-R
Data delivery date
Feb 25, 2025
Finance
Total approved costs
4,287 thou. CZK
Public financial support
4,287 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK