All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Is certainty in wrong answers the best non-cognitive predictor of misconceptions in pupils of various ages?

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    SGA0202500001

  • Main participants

    Univerzita Karlova / Přírodovědecká fakulta

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    25-16478S

Alternative language

  • Project name in Czech

    Je jistota v chybných odpovědích nejlepším nekognitivním prediktorem miskoncepcí u žáků různého věku?

  • Annotation in Czech

    Ke zjištění miskoncepcí žáků jsou dnes nejčastěji využívané tří až šesti úrovňové (tier) testy. Tyto testy jsou postaveny na hypotéze, že na základě toho, jak jsme si jistí svou odpovědí, je možné v případě, že odpovíme chybně, odlišit neúplné konceptuální porozumění od porozumění mylného (miskoncepcí). Avšak tuto mnoho let využívanou hypotézu začínají někteří odborníci zpochybňovat a považují za ukvapené jen na základě správnosti odpovědi a jistoty v ní usuzovat, zda se jedná o miskoncepci. Cílem tohoto projektu je ověřit výsledky výzkumu zamítajícího uvedenou hypotézu a dále je rozšířit díky zkoumání konceptuálního porozumění u žáků různého věku a zaměření se i na další nekognitivní charakteristiky a jejich sílu predikce miskoncepcí. Výzkumný design zvolený v předchozím výzkumu, který testoval platnost hypotézy, bude adaptován a doplněn o další metody, aby jeho výsledky byly spolehlivější a lépe přenositelné. Konkrétně budou využity tři metody sběru dat – autory vyvinutý 4-tier test a dotazník obsahující škály pro vybrané nekognitivní charakteristiky společně s interview.

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • OECD FORD - main branch

    50103 - Cognitive sciences

  • OECD FORD - secondary branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

  • OECD FORD - another secondary branch

  • CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    AM - Pedagogy and education<br>AN - Psychology

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2025

  • Realization period - end

    Dec 31, 2027

  • Project status

    Z - Beginning multi-year project

  • Latest support payment

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP25-GA0-GA-R

  • Data delivery date

    Feb 25, 2025

Finance

  • Total approved costs

    4,287 thou. CZK

  • Public financial support

    4,287 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK