All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Changes on the labour markets and perspectives of education in the Czech Republic

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    Standardní projekty 8 (SGA02005GA-ST)

  • Main participants

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    403/05/2496

Alternative language

  • Project name in Czech

    Změny na trhu práce a perspektivy vzdělanosti v České republice

  • Annotation in Czech

    Plánovaný projekt se zabývá vztahy mezi vývojem trhu práce a vzdělaností v ČR. Projekt zkoumá výchozí předpoklad, podle něhož diferenciace trhu práce (většinou pojímána jako jeho dualizace) a její důsledky stále výrazněji ovlivňují nejen nároky na vzdělání, ale také na osobnostní faktory. Duální rozdělení trhu práce je velmi zjednodušené a je potřebná jeho podrobnější analýza s identifikací jeho jednotlivých segmentů. Rovněž uvedené procesy působí na vývoj prostorové diferenciace území, a proto jezoheldněn prostorový přístup.V minulosti vzdělání bylo pokládáno za odpověď na otázku "Jak využít příležitostí k vzestupu". V současnosti vzdělání je považováno spíše za odpověď na otázku "Jak chránit lidi před sestupem". Projekt je zaměřen na potvrzení této změny. Z teoretického hlediska výsledky mohou ovlivnit hodnocení teorie modernizace. Z empirického hlediska je projekt zaměřen na segmentační procesy trhu práce a na posun vzdělanosti k zaměstnavatelnosti. Procesy budou zkoumány na třech úrovních:

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AO - Sociology, demography

  • CEP - secondary branch

    AH - Economics

  • CEP - another secondary branch

    AN - Psychology

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50201 - Economic Theory<br>50202 - Applied Economics, Econometrics<br>50203 - Industrial relations<br>50204 - Business and management<br>50205 - Accounting<br>50206 - Finance<br>50401 - Sociology<br>50402 - Demography<br>50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)<br>50704 - Environmental sciences (social aspects)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    The aim of the project especially consists in providing a critical reflection of knowledge-based society, which is very popular nowadays. The concept is often idealized and has a form of a political label regardless of its historical evolution. The proje

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2005

  • Realization period - end

    Dec 31, 2007

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    May 2, 2007

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP08-GA0-GA-U/04:3

  • Data delivery date

    Dec 16, 2008

Finance

  • Total approved costs

    3,372 thou. CZK

  • Public financial support

    3,372 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK