All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Authority Made Relative and its Impact on the Contemporary Young People

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    Standardní projekty 2 (SGA02003GA-ST)

  • Main participants

    Univerzita Karlova / Filozofická fakulta

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

Alternative language

  • Project name in Czech

    Relativizace autority a její dopady na současnou mládež

  • Annotation in Czech

    Navrhovaný projekt vzniká v návaznosti na výsledky grantového úkolu Univerzity Karlovy (č. 7085), který rozpracoval vybraná teoretická východiska komplexního fenoménu autority. Předložený výzkumný projekt si klade za cíl analyzovat širší pedagogickopsychologické konotace sledované problematiky, analyzovat obsahové vymezení autority (z hlediska historického i současného) a zmapovat významné souvislosti mezi autoritou a výchovou. Centrem pozornosti bude empirické šetření, které bude realizováno navýzkumném vzorku učitelů a studentů středních škol v České republice, Slovensku, Polsku a Německu. Mezi hlavní úkoly tohoto komparativního výzkumu lze zahrnout především objasňování pojetí autority učitele pohledem studentů i samotných učitelů. Projektvěnuje pozornost i zmapování dopadů relativizace autority na současnou hodnotovou orientaci a zájmové aktivity středoškolské mládeže. Tematiku autority v kontextu s vnitřní ukázněností, sebeovládáním a odpovědným jednáním dnešních mladých lidí vnímáme

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)

  • Project results evaluation

    What is  the relation between education and authority? The relationship can be looked at and discussed from three points of view, which are interconnected, dependent on each other and similar in their contents:?        macro-social: involves mainly the r

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2003

  • Realization period - end

    Jan 1, 2005

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP06-GA0-GA-U/07:6

  • Data delivery date

    Jan 15, 2009

Finance

  • Total approved costs

    1,173 thou. CZK

  • Public financial support

    1,173 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK