All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

School Underachievement within Context of Depressive Symptoms in Children Aged 9-11

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    Standardní projekty 8 (SGA02005GA-ST)

  • Main participants

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    406/05/0915

Alternative language

  • Project name in Czech

    Školní podvýkonnost v kontextu depresivní symptomatiky u dětí ve věku 9-11 let

  • Annotation in Czech

    Projekt je zaměřen na sledování školní podvýkonnosti v kontextu depresivní symptomatiky u dětí ve věku 9-11 let. Kvantitativní přístup bude kombinován s kvalitativními metodami. V první fázi budou na vzorku cca 700 náhodně vybraných pražských dětí ověřovány hypotézy o vztazích mezi depresivními příznaky měřenými pomocí CDI (adaptací Beckova dotazníku deprese), inteligencí zjišťovanou s použitím PDW (adaptací WISC-R) a školními známkami. Budou srovnáváni žáci dosahující školního prospěchu odpovídajícíhoúrovni jejich schopností a žáci podvýkonní. Na základě těchto analýz a studia odborné literatury bude navržena kvalitativní metodika ke komplexnějšímu zkoumání povahy vztahů mezi podvýkonností a depresivními symptomy a zmapování osobnostních, rodinných,školních a vrstevnických faktorů, jež v daných vztazích mohou hrát významnou roli. S využitím této metodiky budou v druhé fázi projektu vyšetřeni podvýkonní žáci ze souboru 180 náhodně vybraných školáků a budou provedeny

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AN - Psychology

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    The project dealt with the relationships between school underachievement (and lowered school achievement in general), intelligence, and depressive symptomatology in children aged 9 to 11 years. The sample consisted of 814 children from 16 Prague elementa

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2005

  • Realization period - end

    Dec 31, 2007

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    May 2, 2007

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP08-GA0-GA-U/04:3

  • Data delivery date

    Dec 16, 2008

Finance

  • Total approved costs

    395 thou. CZK

  • Public financial support

    395 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK