All
All

What are you looking for?

All
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

School Underachievement within Context of Depressive Symptoms in Children Aged 9-11

Project goals

The project is focused on examining school underachievement within context of depressive symptoms in children aged 9-11. Quantitative approach will be combined with qualitative methods. In the first phase of the project, hypotheses on relationships amongdepressive symptoms measured by CDI (adaptation of Beck Depression Inventory), intelligence measured by PDW (adaptation of WISC-R) and school grades will be tested on a random sample of 700 Prague children. Normally achieving children and underachieverswill be compared. On the basis of this analysis and theoretical preparations a specific qualitative methodology will be designed for complex examination of relationships between underachievement and depressive symptoms, as well as for mapping personality, family and peer factors that may play important role in these relationships. In the second phase of the project, underachievers from a random sample of 180 schoolchildren will be assessed using the qualitative methodology. Their teachers

Keywords

school underachievementdepressive symptoms

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    Standardní projekty 8 (SGA02005GA-ST)

  • Main participants

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    406/05/0915

Alternative language

  • Project name in Czech

    Školní podvýkonnost v kontextu depresivní symptomatiky u dětí ve věku 9-11 let

  • Annotation in Czech

    Projekt je zaměřen na sledování školní podvýkonnosti v kontextu depresivní symptomatiky u dětí ve věku 9-11 let. Kvantitativní přístup bude kombinován s kvalitativními metodami. V první fázi budou na vzorku cca 700 náhodně vybraných pražských dětí ověřovány hypotézy o vztazích mezi depresivními příznaky měřenými pomocí CDI (adaptací Beckova dotazníku deprese), inteligencí zjišťovanou s použitím PDW (adaptací WISC-R) a školními známkami. Budou srovnáváni žáci dosahující školního prospěchu odpovídajícíhoúrovni jejich schopností a žáci podvýkonní. Na základě těchto analýz a studia odborné literatury bude navržena kvalitativní metodika ke komplexnějšímu zkoumání povahy vztahů mezi podvýkonností a depresivními symptomy a zmapování osobnostních, rodinných,školních a vrstevnických faktorů, jež v daných vztazích mohou hrát významnou roli. S využitím této metodiky budou v druhé fázi projektu vyšetřeni podvýkonní žáci ze souboru 180 náhodně vybraných školáků a budou provedeny

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AN - Psychology

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • 50101 - Psychology (including human - machine relations)
    50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);
    50103 - Cognitive sciences

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    The project dealt with the relationships between school underachievement (and lowered school achievement in general), intelligence, and depressive symptomatology in children aged 9 to 11 years. The sample consisted of 814 children from 16 Prague elementa

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2005

  • Realization period - end

    Dec 31, 2007

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    May 2, 2007

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP08-GA0-GA-U/04:3

  • Data delivery date

    Dec 16, 2008

Finance

  • Total approved costs

    395 thou. CZK

  • Public financial support

    395 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK

Basic information

Recognised costs

395 CZK thou.

Public support

395 CZK thou.

100%


Provider

Czech Science Foundation

CEP

AN - Psychology

Solution period

01. 01. 2005 - 31. 12. 2007