All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Value-moral orientation of Czech adolescents - cognitive and experiential aspects

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    Standardní projekty 8 (SGA02005GA-ST)

  • Main participants

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

Alternative language

  • Project name in Czech

    Hodnotově-mravní orientace českých adolescentů - kognitivní a prožitkové aspekty

  • Annotation in Czech

    Chceme analyzovat mravní složku hodnotové orientace mládeže a její jednak emoční, jednak kognitivní základ v době, kdy selhává základ morálky v náboženství i ve víře v rozum či pokrok. Pilotní studie (rok 2005) má zkoumat převážně kvalitativně (a) v jakých pojmech mladí chápou mravní normy a jejich platnost a (b) utváření jejich emočního vztahu k těmto normám. Využijeme přitom i poznatky odborníků v mravní výchově. Hypotézy formulované na základě pilotní studie budou pak (v roce 2006) testovány převážněkvantitativní metodologií. Sestavíme a ověříme diagnostický soubor ke zjišťování mravního prožívání u adolescentů, použitelný v rámci individuálního poradenského a/nebo psychoterapeutického přístupu k jedincům ve vývojové nebo jiné morální krizi, trpícím ztrátou smyslu života nebo bezradností v hledání světonázorové orientace a osobní identity. Výsledky získané během celého výzkumu budou zpracovány i z hlediska využití při tvorbě metodiky mravní výchovy na školách.

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AN - Psychology

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    In the theoretical part of the project, the contemporary state of relevant technical literature and use of existing knowledge in the educational practice, especially in the Czech Republic, has been analyzed. As concerns this, we continued in our up to no

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2005

  • Realization period - end

    Jan 1, 2006

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP07-GA0-GA-U/03:2

  • Data delivery date

    Oct 16, 2007

Finance

  • Total approved costs

    1,000 thou. CZK

  • Public financial support

    1,000 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK