All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Information and Communication Technologies in Teachers Daily Work

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    Standardní projekty 9 (SGA02006GA-ST)

  • Main participants

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    406/06/1022

Alternative language

  • Project name in Czech

    Informační a komunikační technologie v každodenní práci učitele

  • Annotation in Czech

    Stěžejním tématem navrhovaného projektu jsou informační a komunikační technologie (ICT) ve vztahu k učiteli a jeho každodenní práci v základní škole. ICT jsou zde chápány jako jeden z konstitutivních prvků společnosti znalostí a je zdůrazňován jejich pedagogický potenciál. Ve shodě se strategickými liniemi české i evropské vzdělávací politiky předpokládáme, že ICT budou hrát stále významnější roli ve školním vzdělávání. Navrhovaný projekt si proto klade za cíl prozkoumat a popsat, zda a jakým způsobem vstupují informační a komunikační technologie do každodenní práce učitele, coby klíčového aktéra školního vzdělávání. Tento problém se budeme snažit uchopit procesuálně a to jednak na úrovni profesní biografie učitele, jednak na úrovni každodenních rozhodnutí o užití ICT, realizaci tohoto užití a jeho reflexe. Empirické šetření je rozvrženo do dvou fází. První fází bude kvalitativní explorace problému na bázi zakotvené teorie, druhou fázi bude tvořit kvantitativní testování hypotéz

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    There are several levels to how the objectives of the project have been met. At the theoretical-pedagogical level, the project has led to a relatively comprehensive body of knowledge about implementation of information and communication technologies (ICT

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2006

  • Realization period - end

    Dec 31, 2008

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Apr 25, 2008

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP09-GA0-GA-U/02:2

  • Data delivery date

    Oct 22, 2009

Finance

  • Total approved costs

    1,068 thou. CZK

  • Public financial support

    1,068 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK