All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The analysis of information technology literacy of students of teacher education and the methodology of evaluation of achieved standards

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Post-graduate (doctorate) grants

  • Call for proposals

    Postdoktorandské granty 4 (SGA02003GA2PD)

  • Main participants

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

Alternative language

  • Project name in Czech

    Analýza informační gramotnosti VŠ studentů učitelství a metodika evaluace jejich výstupní úrovně

  • Annotation in Czech

    Soudobé technologie vytvářející otevřený globální informační a komunikační prostor vystavují učitele do nové pozice, pro níž by též měli být nově připravováni. Způsobilost využívat informační a komunikační technologie a realizovat informační výchovu se stává jedním z podstatných úkolů přípravy učitelů i předpokladů pro výkon učitelského povolání. Navrhovaný projekt si v souvislosti s uplatňováním Státní informační politiky ve vzdělávání (SIPVz) klade za cíl rozkrýt vývoj, posuny a tendence v problematice dosahování informační gramotnosti ve vysokoškolské přípravě studentů učitelství. Projekt předpokládá realizaci v těchto bodech: 1) Stanovení úrovně informační gramotnosti v signifikantních oblastech IT. 2) Výzkum adekvátní metodiky evaluace v kritériích vstupních/výstupních kompetencí. 3) Vývoj a ověření evaluačního aparátu (prostředí) pro výzkum vývoje (stavu, posuvů) v oblasti obecné informační a profesně funkční gramotnosti.

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - secondary branch

    JC - Computer hardware and software

  • CEP - another secondary branch

    JD - Use of computers, robotics and its application

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    20204 - Robotics and automatic control<br>20205 - Automation and control systems<br>20206 - Computer hardware and architecture<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    Project "The analysis of information technology literacy of students of teacher education and the methodology of evaluation of achieved standards" was a great oportunity for our team of researchers to explore the field of study of testing of structure of

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2003

  • Realization period - end

    Jan 1, 2006

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP07-GA0-GP-U/03:2

  • Data delivery date

    Oct 16, 2007

Finance

  • Total approved costs

    775 thou. CZK

  • Public financial support

    775 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK