Text concepts development of primary school children
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Standard projects
Call for proposals
Standardní projekty 9 (SGA02006GA-ST)
Main participants
—
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
406/06/1425
Alternative language
Project name in Czech
Vývoj koncepcí textu u dětí mladšího školního věku
Annotation in Czech
Předkládaný projekt výzkumu navazuje na výsledky první etapy longitudinálního projektu Pražské skupiny školní etnografie "Žák v měnících se podmínkách současné školy" (GAČR 1994 - 1999), jehož část byla zaměřena na vývoj jazyka dětí, vývoj čtení a psanía vstup do psané kultury na prvním stupni základní školy. Nové výzkumné šetření by se hlouběji soustředilo na vývoj koncepcí textu a textových druhů u dětí celého mladšího školního věku (2. - 5. třída) Z hlediska vývojové psychologie, ale také z širšíhopohledu celkové gramotnosti dětí, se jedná o téma nesmírně důležité. Práce s textem přesahuje vlastní výuku čtení/ psaní, žánr textu je považován za významný kognitivní nástroj. Vývoj dětských koncepcí textu a rozdílů mezi různými texty, strategií práces textem, užívání písma a orientace v jeho funkcích, slouží přímo rozvoji poznání, rozšíření komunikačních možností a lepší orientaci v učení. Zaměření výzkumného šetření bude kvalitativní. Soustředí se na práci s dětskými texty, jejich podobu, vznik i
Scientific branches
R&D category
ZV - Basic research
CEP classification - main branch
AN - Psychology
CEP - secondary branch
—
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
The project has dealt with the concept of texts and written text styles among the children (1st - 5 th grade of Elementary School). Research examination was qualitative. Even the methods which were used matched that: collecting written materials, observa
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2006
Realization period - end
Dec 31, 2007
Project status
U - Finished project
Latest support payment
May 2, 2007
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP08-GA0-GA-U/04:3
Data delivery date
Dec 16, 2008
Finance
Total approved costs
277 thou. CZK
Public financial support
277 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK