Pupil in the changing conditions of contemporary school
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Standard projects
Call for proposals
—
Main participants
Univerzita Karlova / Pedagogická fakulta
Contest type
—
Contract ID
—
Alternative language
Project name in Czech
Žák v měnících se podmínkách současné školy
Annotation in Czech
Projekt tvoří druhou část longitudinálního výzkumu, který sleduje děti několika tříd po dobu povinné školní docházky. Pokrývá období od poloviny 3. do poloviny 6.třídy. Metodologicky využívá kvalitativní analýzy chování aktérů školního života konfrontujeji s vybranými údaji ze standardních postupů pedagogicko-psychologické diagnostiky. Zabývá se komplexním vlivem pobytu ve škole na psychický vývoj. Bere přitom v úvahu jak explicitní (obsah a formy výuky), tak skryté požadavky školního učení (hidden curriculum). V kognitivní oblasti analyzuje důsledky a mechanismy vlivu jednotlivých základních školních předmětů. Čtení,psaní,počítání a prvouka a později i další předměty se sledují především jako kulturní výzva, mající zásadní význam pro evokaci a strukturaci procesů psychického vývoje. Podobně zásadním způsobem ovlivňuje pobyt ve škole sociálně-afektivní oblast života dítěte a vývoj jeho identity. Původní procesy ´stávání se žákem´ z počátečních let školní docházky zde budou sledovány ve svém dalším v
Scientific branches
R&D category
—
CEP classification - main branch
AN - Psychology
CEP - secondary branch
AM - Pedagogy and education
CEP - another secondary branch
AC - Archaeology, anthropology, ethnology
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)<br>50404 - Anthropology, ethnology<br>60102 - Archaeology
Completed project evaluation
Provider evaluation
V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)
Project results evaluation
V českém odborném pedagogicko-psychologickém písemnictví představuje projekt jedinečný pokus propojit etnografický (kvalitativní) a kvantitativní výzkumný přístup, navíc longitudinální perspektivě. Výrazným rysem projektu je jeho invenční bohatost a orig
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 1997
Realization period - end
Jan 1, 1999
Project status
U - Finished project
Latest support payment
—
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP/2000/GA0/GA00GA/U/6:2
Data delivery date
—
Finance
Total approved costs
1,892 thou. CZK
Public financial support
1,892 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK