Analysis of Knowledge Spaces of Children from a Socially Disadvantaged Environment
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Post-graduate (doctorate) grants
Call for proposals
Postdoktorandské granty 11 (SGA02011GA1PD)
Main participants
Masarykova univerzita / Pedagogická fakulta
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
P407-11-P091
Alternative language
Project name in Czech
Analýza vědomostních prostorů u dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí
Annotation in Czech
Navrhovaný projekt si klade za cíl zmapovat schopnosti nutné pro úspěšné nastartování školní docházky u dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí. Chce vytvořit novou diagnostickou metodu - pro děti atraktivní počítačovou hru, metodologicky vycházející z teorie vědomostního prostoru. Jakákoliv akce dítěte (pohyb myší, ukázání na předmět ve hře, kliknutí, změna polohy věcí atd.) bude zaznamenávána a na základě těchto údajů budou sestavovány a analyzovány vědomostní prostory. Tato metoda umožní sledovat způsoby myšlení dítěte. Projekt počítá s vyšetřením 100 dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí (na začátku přípravné třídy a po absolvování přípravné třídy), v kontrolní skupině bude vyšetřeny děti na počátku první třídy. Výsledky výzkumu povedou k formulování doporučení k obsahu výuky přípravných tříd tak, aby výuka vedla k individuálnímu rozvoji každého dítěte v oblasti schopností nutných pro úspěšnou školní docházku. V metodologické oblasti je projekt přínosný propagací KST v české psychologické komunitě, kde se snaží ukázat přínosy překračující omezení klasické testové teorie.
Scientific branches
R&D category
ZV - Basic research
CEP classification - main branch
AN - Psychology
CEP - secondary branch
AM - Pedagogy and education
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
The main objectives of the project were met as proposed, however, the budget was not used according to the project plan. In the course of the project a diagnostic tool Cognition has been created and verified. The project pointed to the use of the Knowledge Space Theory of children from a socially disadvantaged environment.
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2011
Realization period - end
Apr 25, 2017
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Apr 10, 2015
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP18-GA0-GP-U/01:1
Data delivery date
May 4, 2018
Finance
Total approved costs
508 thou. CZK
Public financial support
508 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK