Pupil in the changing conditions of contemporary school
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Standard projects
Call for proposals
Standardní projekty 1 (SGA02002GA-ST)
Main participants
Univerzita Karlova / Pedagogická fakulta
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
—
Alternative language
Project name in Czech
Žák v měnících se podmínkách současné školy
Annotation in Czech
Projekt tvoří třetí část longitudinálního výzkumu, který sleduje děti několika tříd po dobu povinné školní docházky. Pokrývá období od poloviny 6. do poloviny 9. třídy. Metodologicky využívá kvalitativní analýzy chování aktérů školního života a konfrontuje ji s vybranými údaji ze standardních pedagogicko-psychologických diagnostických a evaluačních postupů. Zabývá se komplexním vlivem pobytu ve škole na psychický vývoj. Bere přitom v úvahu jak explicitní (obsah a formy výuky) tak skryté požadavky školního učení (hidden curriculum). V kognitivní oblasti analyzuje důsledky a mechanismy vlivu jednotlivých základních školních předmětů. Čtenářství, skripturalita, počítání i specifické požadavky dalších předmětů se sledují především jako kulturní výzva, mající základní význam pro evokaci a strukturaci procesů kognitivního vývoje. Zásadním způsobem ovlivňuje pobyt ve škole také sociálně-afektivní oblast života dítěte a vývoj jeho identity. Formy interakcí jak s učiteli, reprezentujícími
Scientific branches
R&D category
—
CEP classification - main branch
AN - Psychology
CEP - secondary branch
AM - Pedagogy and education
CEP - another secondary branch
AC - Archaeology, anthropology, ethnology
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)<br>50404 - Anthropology, ethnology<br>60102 - Archaeology
Completed project evaluation
Provider evaluation
V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)
Project results evaluation
Projekt ´Žák v měnících se podmínkách současné školy´představuje originální longitudinální výzkum žáků ZŠ od 1. do 9.ročníku. Závěr.zpráva a závěrečná oponentura projektu tak přinesla nejen výsledky tohoto projektu, ale celého desetiletého výzkumu. Výs
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2000
Realization period - end
Jan 1, 2002
Project status
U - Finished project
Latest support payment
—
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP/2003/GA0/GA03GA/U/N/9:7
Data delivery date
May 19, 2008
Finance
Total approved costs
2,977 thou. CZK
Public financial support
2,977 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK