All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Pupil in the changing conditions of contemporary school

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    Standardní projekty 1 (SGA02002GA-ST)

  • Main participants

    Univerzita Karlova / Pedagogická fakulta

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

Alternative language

  • Project name in Czech

    Žák v měnících se podmínkách současné školy

  • Annotation in Czech

    Projekt tvoří třetí část longitudinálního výzkumu, který sleduje děti několika tříd po dobu povinné školní docházky. Pokrývá období od poloviny 6. do poloviny 9. třídy. Metodologicky využívá kvalitativní analýzy chování aktérů školního života a konfrontuje ji s vybranými údaji ze standardních pedagogicko-psychologických diagnostických a evaluačních postupů. Zabývá se komplexním vlivem pobytu ve škole na psychický vývoj. Bere přitom v úvahu jak explicitní (obsah a formy výuky) tak skryté požadavky školního učení (hidden curriculum). V kognitivní oblasti analyzuje důsledky a mechanismy vlivu jednotlivých základních školních předmětů. Čtenářství, skripturalita, počítání i specifické požadavky dalších předmětů se sledují především jako kulturní výzva, mající základní význam pro evokaci a strukturaci procesů kognitivního vývoje. Zásadním způsobem ovlivňuje pobyt ve škole také sociálně-afektivní oblast života dítěte a vývoj jeho identity. Formy interakcí jak s učiteli, reprezentujícími

Scientific branches

  • R&D category

  • CEP classification - main branch

    AN - Psychology

  • CEP - secondary branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - another secondary branch

    AC - Archaeology, anthropology, ethnology

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)<br>50404 - Anthropology, ethnology<br>60102 - Archaeology

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)

  • Project results evaluation

    Projekt ´Žák v měnících se podmínkách současné školy´představuje originální longitudinální výzkum žáků ZŠ od 1. do 9.ročníku. Závěr.zpráva a závěrečná oponentura projektu tak přinesla nejen výsledky tohoto projektu, ale celého desetiletého výzkumu. Výs

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2000

  • Realization period - end

    Jan 1, 2002

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP/2003/GA0/GA03GA/U/N/9:7

  • Data delivery date

    May 19, 2008

Finance

  • Total approved costs

    2,977 thou. CZK

  • Public financial support

    2,977 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK