The Cognitive and Dynamic Aspects of the Play-acting Personality of Teachers
Project goals
This project is oriented on two key, and for the time being somewhat less regarded aspects of the development of the personality of future teachers and of students of the so-called creative acting (which is in many ways a similar profession). These key aspects are the cognitive (the individual/independent cognition of new things by the subject); and the dynamic (the influence of attitudes, motives, needs and emotions on the cognition skills and behaviour of a person). The aim of this project is to perform a scientific study of these two aspects, in the course of which the influence of psychosomatically-oriented preparation (which includes both cognitive and dynamic aspects) on the development of the personality of students of Teaching/Pedagogy (i.e. preparing for a pedagogical career at basic or secondary schools) and students of creative acting will be investigated. It can be anticipated that the outcomes of the resolution of this project will be projected into the contemporary practices of
Keywords
personalitycognitive aspectsdynamic aspectspsychosomatic approach
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Standard projects
Call for proposals
Standardní projekty 9 (SGA02006GA-ST)
Main participants
—
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
406/06/1571
Alternative language
Project name in Czech
Kognitivní a dynamické aspekty herecké (hráčské) osobnosti učitele
Annotation in Czech
Projekt se zaměřuje na dva klíčové, dosud opomíjené aspekty rozvoje osobnosti budoucího učitele a studenta tzv. autorského herectví (jde v mnohém o podobné profese). Jsou jimi aspekt kognitivní (samostatné poznávání nových věcí subjektem) a aspekt dynamický (vliv postojů, motivů, potřeb a emocí na poznávání a jednání člověka). Cílem projektu je vědecké studium obou těchto aspektů. Půjde v něm o zkoumání vlivu psychosomaticky orientované přípravy (která zahrnuje jak aspekty kognitivní, tak aspekty dynamické) na rozvoj osobnosti studentů učitelství ( připravujících se na pedagogické působení na základních a středních školách) a studentů autorského herectví. Lze předpokládat, že výsledky řešení projektu se promítnou do současné praxe přípravy budoucích učitelů a studentů autorského herectví. Za přínosný možno považovat jednak návrh obsahu psychosomatické přípravy (psychosomatických disciplín), ale i doporučené, empiricky ověřené metody a formy této přípravy.
Scientific branches
R&D category
ZV - Basic research
CEP classification - main branch
AM - Pedagogy and education
CEP - secondary branch
AN - Psychology
CEP - another secondary branch
—
50101 - Psychology (including human - machine relations)
50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);
50103 - Cognitive sciences
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
The cognitive and dynamic aspects of the playful personality in the psychosomatic preparation of students of Pedagogy and Social Pedagogy and Authorial Role-playing was investigated in accordance with the set aims and objectives of the project. We take t
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2006
Realization period - end
Dec 31, 2008
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Apr 25, 2008
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP09-GA0-GA-U/02:2
Data delivery date
Oct 22, 2009
Finance
Total approved costs
1,398 thou. CZK
Public financial support
1,398 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK
Recognised costs
1 398 CZK thou.
Public support
1 398 CZK thou.
0%
Provider
Czech Science Foundation
CEP
AM - Pedagogy and education
Solution period
01. 01. 2006 - 31. 12. 2008