All
All

What are you looking for?

All
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Psychological aspects of job satisfaction of teachers

Project goals

This research deals with job satisfaction of teachers in deferent types of schools in the Czech Republic. The psychological dimension of job satisfaction of teachers as an important factor for their professional motivation and quality of life will be examined. The subject is very pertinent with respect to contemporary problems, of the teaching occupation in our country.

Keywords

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

  • Main participants

    Ostravská univerzita / Filozofická fakulta

  • Contest type

  • Contract ID

Alternative language

  • Project name in Czech

    Psychologické aspekty profesionální satisfakce učitelů

  • Annotation in Czech

    Výzkum se zabývá studiem pracovní spokojenosti učitelů různých typů škol v České republice (základních, středních i vysokých). Budou zkoumány psychologické souvislosti pracovní spokojenosti učitelů jako podstatného faktoru jejich pracovní motivace i kvality života vůbec. Vzhledem k problémům souvisejícím s výkonem učitelské profese u nás je dané téma možno považovat za vysoce aktuální.

Scientific branches

  • R&D category

  • CEP classification - main branch

    AN - Psychology

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • 50101 - Psychology (including human - machine relations)
    50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);
    50103 - Cognitive sciences

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    Odborný přínos odpovídá projektovému zadání a napomohl definovat aspekty psychologických komponent práce a spokojenosti učitelů. Uvedené údaje a charakteristika výsledků jsou plně adekvátní. Význam projektu se promítá do možných aplikací při přípravě bud

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 1997

  • Realization period - end

    Jan 1, 1999

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP/2000/GA0/GA00GA/U/6:2

  • Data delivery date

Finance

  • Total approved costs

    371 thou. CZK

  • Public financial support

    371 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK

Basic information

Recognised costs

371 CZK thou.

Public support

371 CZK thou.

100%


Provider

Czech Science Foundation

CEP

AN - Psychology

Solution period

01. 01. 1997 - 01. 01. 1999