All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Influence of game on the development of the child's creativity

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

  • Main participants

    Masarykova univerzita / Pedagogická fakulta

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

Alternative language

  • Project name in Czech

    Vliv hry na rozvoj tvořivosti dětí

  • Annotation in Czech

    Předkládaný projekt se snaží nejen teoreticky, ale i prakticky přispět k rozsáhlé problematice rozvoje tvořivosti dětí druhého stupně ZŠ. Tvořivost ve spojení s hrou, která je dětmi v tomto věku ještě často upřednostňována před klasickými metodami výuky,nám otevírá nové možnosti jak přirozeným způsobem přivést žáky k aktivnosti a tvořivosti. Cílem grantového projektu je mimo jiné navrhnout a ověřit typologii tvořivých her, sestavit původní soubor her pro rozvoj kreativity, který překračuje rámec tzv. "cvičení", ověřit, do jaké míry intelekt koreluje s tvořivostí, zjistit, jak lze využít tzv. mimointelektové schopnosti osobnosti k rozvoji tvořivosti apod. Získané poznatky jsou v závěrečné bázi práce formou sborníku nabídnuty k obohacení pedagogické teorie i praxe. Pozornost je také věnována návrhu koncepce rozvoje dovedností budoucích pedagogů (animátorů), pracujících v oblasti volného času i ve škole.

Scientific branches

  • R&D category

  • CEP classification - main branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - secondary branch

    AN - Psychology

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)

  • Project results evaluation

    Vytčené cíle autor splnil a odbornou veřejnost se svými výsledky seznámil v odborných publikacích. Publikací "nad plán" je zdařilý historický pohled na funkce a hry a její proměny. Výsledky jsou odpovídajícím způsobem shrnuty v závěrečné kartě projektu.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 1999

  • Realization period - end

    Jan 1, 2001

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP/2002/GA0/GA02GA/U/N/7:3

  • Data delivery date

    Apr 1, 2003

Finance

  • Total approved costs

    670 thou. CZK

  • Public financial support

    670 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK