All
All

What are you looking for?

All
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Processes of organizational learning and their leadership and management in schools

Project goals

The project elaborates the subject matter of organizational learning and its leadership and management in schools. In the theoretical dimension, the project will define the theory of organizational learning in schools while in the empirical it will contribute to the understanding of the current reality of organizational learning in Czech schools, with regard to the variety of its forms and the relevance for the key process of school operation, namely teaching and pupils? learning. The opening stage is oriented on the theoretical elaboration of the subject, thus how it is defined and developed and what has so far been known about the reality of organizational learning in schools. In stage two, empirical research will be carried out in basic schools, aimed at the complete description and explanation of the processes of organizational learning. Stage three will lie in a quantitative survey focusing on the verification and quantification of results of the qualitative stage. The project outcome will consist of published theoretical texts, research reports, and a summarizing monography.

Keywords

schoolorganizationallearningleadershipmanagement

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    Standardní projekty 13 (SGA02010GA-ST)

  • Main participants

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    P407-10-1197

Alternative language

  • Project name in Czech

    Procesy organizačního učení a jejich vedení a řízení ve škole

  • Annotation in Czech

    Projekt je zaměřen na téma organizačního učení ve škole a jeho řízení. V teoretické rovině povede k rozpracování teorie organizačního učení ve škole. V rovině empirické přispěje k porozumění soudobé realitě organizačního učení v českých školách s ohledemna rozmanitost jeho forem a jeho relevanci pro klíčový proces chodu školy, tzn. vyučování a učení žáků. Projekt má tři etapy. První je orientována na teoretické rozpracování tématu, tzn. jak je téma definováno a rozvíjeno, co je známo o realitě organizačního učení ve škole. Ve druhé etapě proběhne empirický výzkum v základních školách, jehož cílem bude poznat organizační učení ve škole a získat přehled o jeho stimulech a bariérách. Metodologicky půjde o případové studie škol, orientované na vyčerpávající deskripci a explanaci procesů organizačního učení a jejich vedení a řízení. Třetí etapa řešení bude sestávat z kvantitativního šetření, jehož účelem bude verifikace a kvantifikace závěrů kvalitativní fáze výzkumu. Výstupy projektu budou publikované teoretické statě a výzkumné zprávy a závěrečná shrnující monografie.

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • 50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    Project results are an important enrichment of the knowledge on organizational learning of the school staff. The results may be applied in other fields, especially in the human resources management. However, the resulting number of publication appers tobe rather meagre. The financial means were used in due form.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2010

  • Realization period - end

    Dec 31, 2012

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Apr 1, 2012

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP13-GA0-GA-U/02:3

  • Data delivery date

    May 17, 2016

Finance

  • Total approved costs

    1,810 thou. CZK

  • Public financial support

    1,810 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK

Basic information

Recognised costs

1 810 CZK thou.

Public support

1 810 CZK thou.

100%


Provider

Czech Science Foundation

CEP

AM - Pedagogy and education

Solution period

01. 01. 2010 - 31. 12. 2012