All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Czech schools revisited: longitudinal study of the institutional change and educational reform

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    Standardní projekty 15 (SGA02012GA-ST)

  • Main participants

    Univerzita Karlova / Pedagogická fakulta

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    P407-12-2262

Alternative language

  • Project name in Czech

    Proměny české školy: longitudinální studie změny instituce v podmínkách vzdělávací reformy

  • Annotation in Czech

    V roce 2007 vstoupila do českých základních škol významná reforma. V této době jsme díky grantovému projektu center základního výzkumu provedli rozsáhlé kvalitativní šetření podoby vzdělávání v pěti českých školách. Navrhovaný výzkum významně zhodnotí tato data doplněním longitudinální dimenze a umožní sledování dlouhodobých dopadů reformy na vyučování a učení. Inventář technik bude rozšířen o propracovanější metody analýzy kurikula a techniku pro vedení rozhovoru s ohniskovou skupinou mladších žáků. Hlavní sběr dat bude proveden v prvních dvou letech řešení projektu s důrazem na pozorování, polostrukturované rozhovory s aktery vzdělávacích procesů, analýzu dokumentů a žákovských výtvorů. Pro analýzu dat budou použity standardní techniky kvalitativního výzkumu s důrazem na narativní prezentaci dat. V posledním roce řešení budou zpracovány klíčové publikační výstupy. Data budou využita pro rozvoj teorie nového institucionalismu v podmínkách (post)transformační společnosti, pro rozvoj teorie školy a teorie změn ve vzdělávání.

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    The project significantly contributes to the development of educational sciences as can be seen by citation rate of outpus of this project among other things. This delayed final report shows publishing of one monograph and 6 journal articles, however these were distributed in a different structure than originally announced (output J imp was not developed). The project is evaluated as completed.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2012

  • Realization period - end

    Apr 7, 2016

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Apr 1, 2016

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP17-GA0-GA-U/03:1

  • Data delivery date

    Jun 28, 2017

Finance

  • Total approved costs

    1,772 thou. CZK

  • Public financial support

    1,772 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK