Czech schools revisited: longitudinal study of the institutional change and educational reform
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Standard projects
Call for proposals
Standardní projekty 15 (SGA02012GA-ST)
Main participants
Univerzita Karlova / Pedagogická fakulta
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
P407-12-2262
Alternative language
Project name in Czech
Proměny české školy: longitudinální studie změny instituce v podmínkách vzdělávací reformy
Annotation in Czech
V roce 2007 vstoupila do českých základních škol významná reforma. V této době jsme díky grantovému projektu center základního výzkumu provedli rozsáhlé kvalitativní šetření podoby vzdělávání v pěti českých školách. Navrhovaný výzkum významně zhodnotí tato data doplněním longitudinální dimenze a umožní sledování dlouhodobých dopadů reformy na vyučování a učení. Inventář technik bude rozšířen o propracovanější metody analýzy kurikula a techniku pro vedení rozhovoru s ohniskovou skupinou mladších žáků. Hlavní sběr dat bude proveden v prvních dvou letech řešení projektu s důrazem na pozorování, polostrukturované rozhovory s aktery vzdělávacích procesů, analýzu dokumentů a žákovských výtvorů. Pro analýzu dat budou použity standardní techniky kvalitativního výzkumu s důrazem na narativní prezentaci dat. V posledním roce řešení budou zpracovány klíčové publikační výstupy. Data budou využita pro rozvoj teorie nového institucionalismu v podmínkách (post)transformační společnosti, pro rozvoj teorie školy a teorie změn ve vzdělávání.
Scientific branches
R&D category
ZV - Basic research
CEP classification - main branch
AM - Pedagogy and education
CEP - secondary branch
—
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
The project significantly contributes to the development of educational sciences as can be seen by citation rate of outpus of this project among other things. This delayed final report shows publishing of one monograph and 6 journal articles, however these were distributed in a different structure than originally announced (output J imp was not developed). The project is evaluated as completed.
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2012
Realization period - end
Apr 7, 2016
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Apr 1, 2016
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP17-GA0-GA-U/03:1
Data delivery date
Jun 28, 2017
Finance
Total approved costs
1,772 thou. CZK
Public financial support
1,772 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK