Unequal schools–unequal chances: Discovering relationship between teacher quality, school climate, student achievement and students’ social background
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Standard projects
Call for proposals
Standardní projekty 14 (SGA02011GA-ST)
Main participants
Univerzita Karlova / Pedagogická fakulta
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
P407-11-1556
Alternative language
Project name in Czech
Nerovné podmínky škol – nerovné šance žáků: Zkoumání vztahu mezi kvalitou učitelů, klimatem školy, výsledky žáků a jejich sociálním původem
Annotation in Czech
Cílem projektu je popsat míru (ne)rovnosti podmínek vzdělávání a (ne)rovnosti výsledků žáků v českých školách, a to s důrazem na rozdíly mezi jednotlivými typy škol (ZŠ, ZŠ výběrová, VG) a s důrazem na školy, které navštěvují ve větší míře žáci z méně podnětného rodinného zázemí. V analýzách se zaměříme především na nerovnosti ve kvalitě učitelů a ve školním klimatu. Výzkum navazuje na dva autorovy předchozí výzkumy vnímání spravedlivosti ve škole žáky, které byly součástí mezinárodních šetření (International Equity in Education Surveys). V první fázi výzkumu doplníme zjištění z dotazníkových šetření o kvalitativní pohled na spravedlivost ve škole očima žáků a učitelů (hloubkové rozhovory a focus groups se žáky a učiteli). Ve druhém roce řešení zadáme v ZŠ zapojených do výzkumu PISA učitelské dotazníky, které se zaměří na zjišťování kvality učitelských sborů. S využitím dat o výsledcích žáků ve výzkumu PISA (testování žáků ve čtenářské gramotnosti, matematice a přírodovědné gramotnosti) pak budeme modelovat, jaký má kvalita učitelských sborů a školní klima vliv na výsledky žáků.
Scientific branches
R&D category
ZV - Basic research
CEP classification - main branch
AM - Pedagogy and education
CEP - secondary branch
—
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
The project brings interesting and original knowledge of the theme in focus. Research procedures and dealing with the budget meet the needs of the project. Number of outputs is significantly higher than originally planned (total number of outputs was lowered during assessment of the final report last year, though.) Planned monographs were not published yet.
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2011
Realization period - end
Apr 7, 2016
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Apr 1, 2016
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP17-GA0-GA-U/03:1
Data delivery date
Jun 28, 2017
Finance
Total approved costs
2,574 thou. CZK
Public financial support
2,574 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK