All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Stability and Changes of the Teaching Staff of Basic Schools

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    Standardní projekty 20 (SGA0201600001)

  • Main participants

    Technická univerzita v Liberci / Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    16-10057S

Alternative language

  • Project name in Czech

    Stabilita a proměny učitelských sborů základních škol

  • Annotation in Czech

    Projekt je zaměřen na výzkum učitelského sboru základní školy. Jeho cílem je identifikovat významné charakteristiky těchto specifických profesních societ, které jako celek výrazně determinují fungování školy i reálnou školní výuku. Výzkum kromě základních charakteristik učitelského sboru (kvalifikační struktura, věková struktura, aprobovanost výuky aj.) postihne jeho sociální rovinu (sociální klima sboru, koheze sboru) a dynamickou stránku (personální konstelace a fluktuace sboru). Použitý smíšený výzkum akcentuje kvantitativní přístup. Data o základních charakteristikách sborů a o jejich sociálním klimatu budou získána hromadným šetřením (dotazník). Pro hlubší pochopení učitelských sborů jako základní jednotky analýzy budou primární data dále doplněna o nálezy z kvalitativních výzkumných procedur (analýza školní dokumentace, expertní rozhovory). Hledány budou kontexty mezi charakteristikami sociálního klimatu učitelských sborů a mírou jejich dynamiky, resp. personální stability.

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    O - Nesplněno zadání, smlouva však byla dodržena

  • Project results evaluation

    Not all promised outcomes were realised and no prestigue publication abroad was published.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2016

  • Realization period - end

    Dec 11, 2020

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Apr 26, 2018

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP21-GA0-GA-U/01:1

  • Data delivery date

    Apr 12, 2021

Finance

  • Total approved costs

    2,590 thou. CZK

  • Public financial support

    2,392 thou. CZK

  • Other public sources

    198 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK