Monitoring of new technologies-efficiency for the improvement of road-serviceability from the point of view of cracking creation
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Post-graduate (doctorate) grants
Call for proposals
Postdoktorandské granty 5 (SGA02005GA1PD)
Main participants
—
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
103/05/P128
Alternative language
Project name in Czech
Sledování účinnosti nových technologií pro zlepšení provozní způsobilosti vozovek z hlediska trhlin
Annotation in Czech
Konstrukce vozovky, stejně jako každá jiná stavební konstrukce, prochází od svého vzniku procesem degradace. Zhoršování stavu vozovky se projevuje ve změně jednotlivých funkčních parametrů, které definují její použitelnost označovanou v silničním názvosloví jako provozní způsobilost. Disertační práce se zabývala problematikou častého druhu porušení vozovky - trhlinami. Samotná trhlina ve vozovce nemá stejně negativní vliv na bezpečnost silničního provozu jako je např.ztráta drsnosti, ale signalizuje počátek procesu poškozování, který při neprovedení vhodné údržby rapidně vede k havarijnímu stavu vozovky a velkým finančním nákladům na opravu. Vznik trhlin v konstrukci vozovky vede k průniku vody do spodních vrstev k jejich porušování až ke snížení provozní způsobilosti. V rámci disertační práce bylo provedeno ověření nové technologie proti kopírování trhlin ze spodních vrstev vozovky na její povrch pomocí asfaltových membrán, jak v laboratorních podmínkách, tak při praktické aplikaci
Scientific branches
R&D category
ZV - Basic research
CEP classification - main branch
JM - Structural engineering
CEP - secondary branch
JN - Civil engineering
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
20101 - Civil engineering<br>20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
The project continues in one of the issues solved in the frame of the author's thesis, which was dealing with the evaluation of the suitability of new technologies for the elimination of cracks on the in service-pavements. Further attention was devoted t
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2005
Realization period - end
Dec 31, 2007
Project status
U - Finished project
Latest support payment
May 2, 2007
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP08-GA0-GP-U/03:2
Data delivery date
Oct 17, 2008
Finance
Total approved costs
555 thou. CZK
Public financial support
555 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK