All
All

What are you looking for?

All
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Innovation of design and diagnostic methods for road pavements

Project goals

The proposed project is solving an essential innovation of design methods for asphalt and concrete road pavement with respect to the load modelling by means of heavy vehicles, to the mathematical model of road structure, to the condition of load and traffic and to the expression of the fatigue strength with the main aim concerning the optimum design procedures arranging a required bearing capacity of road pavements. Quite new conception will be used during diagnostics of asphalt pavement by means of deflectographs and during following analysis of its residual bearing capacity and during its overlay design. The parametres of road structure will be identified by means of the back calculation based on the deflectionbowl measurement. They will be used forthe road structure analysis and for its overlay design. The obtained results will correct the design method for new road pavements. The complete diagnostic and design system will help during the important decis

Keywords

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

  • Main participants

    České vysoké učení technické v Praze / Fakulta stavební

  • Contest type

  • Contract ID

Alternative language

  • Project name in Czech

    Inovace dimenzačních a diagnostických metod pro konstrukce vozovek

  • Annotation in Czech

    Navrhovaný projekt řeší zásadní inovaci dimenzačních postupů pro konstrukce asfaltových a cementobetonových vozovek na pozemních komunikacích s ohledem na simulaci dopravního zatížení těžkými vozidly, na matematický model konstrukce, na podmínky působenía na interpretaci čerpání únavové pevnosti s cílem dosažení optimálních návrhových postupů zajišťujících požadovanou provozní výkonnost a provozní způsobilost vozovek. Zcela nové pojetí bude uplatněno při diagnostice asfaltových vozovek deflektografy a při následné analýze její zbytkové provozní výkonnosti a návrhu jejího zesílení. Metodou zpětného výpočtu budou identifikovány parametry konstrukce na základě měření průhybové mísy povrchu a ty budou následně uplatněny při analýze konstrukce a při návrh ujejího zesílení. Ucelený diagnostický a dimenzační systém tak poslouží kvalifikovanému rozhodování o využití zdrojů na rehabilitaci konstrukcí vozovek naší silniční sítě. Poznatky získané vyhodnocením experimentálních měření budou verifikovat návrhovou

Scientific branches

  • R&D category

  • CEP classification - main branch

    JN - Civil engineering

  • CEP - secondary branch

    JO - Land transport systems and equipment

  • CEP - another secondary branch

    JM - Structural engineering

  • 20101 - Civil engineering
    20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
    20104 - Transport engineering

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    V projektu byla vypracována metoda řešení inverzní úlohy vrstevnatého poloprostoru s uplatněním na zpřesněný výpočet netuhých vozovek. Zdokonalen byl program pro posouzení tuhých vozovek, posuzovaných jako soustava vzájemně spolupůsobících desek, které p

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 1996

  • Realization period - end

    Jan 1, 1998

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP/1999/GA0/GA09GA/V/6:6

  • Data delivery date

Finance

  • Total approved costs

    1,488 thou. CZK

  • Public financial support

    1,369 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK

Basic information

Recognised costs

1 488 CZK thou.

Public support

1 369 CZK thou.

92%


Provider

Czech Science Foundation

CEP

JN - Civil engineering

Solution period

01. 01. 1996 - 01. 01. 1998