All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

On present practice and some possibilities of development of teachers work

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Post-graduate (doctorate) grants

  • Call for proposals

    Postdoktorandské granty 2 (SGA02002GA-PD)

  • Main participants

    Masarykova univerzita / Filozofická fakulta

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

Alternative language

  • Project name in Czech

    Učitelé a inovace. O současné praxi a některých možnostech rozvoje práce učitele

  • Annotation in Czech

    Projekt rozpracovává téma zavádění inovací do práce učitele. Vychází z nově se formulujícího konsensu o tom, zda a jak je nutné inovovat školní praxi, přičemž zdůrazňuje dva aspekty: (1) posilující se autonomii učitele a s tím související odpovědnost zaprocesy probíhající ve třídě a (2) další profesní rozvoj učitelů s důrazem na přínos reflektované praxe. Inovativnost je uchopena jako míra uplatňování inovací v práci učitele a přítomnost procesů, které k inovacím vedou. Projekt si klade za cíl určit,odkud pramení podněty pro zavádění inovací a popsat inovativní procesy od plánování až k evaluaci. Dále bude hledat odpověď na otázku, zda a za jakých podmínek je zkušenost inovativních učitelů přenosná do běžné školní praxe. Z popisu procesů zaváděníinovací do práce učitele pak bude odvozeno, jakými mechanismy lze efektivně podpořit procesy zavádění inovací. Tyto cíle kladou nadstandardní nároky na metodologické zpracování výzkumu. Proto jsou do metod výzkumu zařazena dotazníková šetření a případové

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    The goal of the project was to describe the innovative processes, to find an answer to the questions whether the experience of the innovative teachers is useful for common school practice and what ways of support of innovations are most effective. The me

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2002

  • Realization period - end

    Jan 1, 2004

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP/2005/GA0/GA05GP/U/N/A:8

  • Data delivery date

    Jul 23, 2008

Finance

  • Total approved costs

    361 thou. CZK

  • Public financial support

    361 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK