Pedagogical content knowledge as a key issue in curricular reform
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Post-graduate (doctorate) grants
Call for proposals
Postdoktorandské granty 6 (SGA02006GA1PD)
Main participants
—
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
406/06/P037
Alternative language
Project name in Czech
Didaktická znalost obsahu jako klíčový koncept kurikulární reformy
Annotation in Czech
Navrhovaný projekt se svým zaměřením řadí k výzkumům kurikula, které se pokoušejí propojovat otázky vyučování, učení a učiva. V návaznosti na disertační práci navrhovatele se projekt opírá o koncepty L.S. Shulmana didaktická znalost obsahu a poznatková základna učitelství, které se v mezinárodním pohledu jeví jako nosné a perspektivní pro pedagogický výzkum. Podstatou navrhovaného projektu je diagnostikovat a analyzovat didaktické znalosti obsahu u zkušených učitelů primární školy, které se vztahují kevzdělávací oblasti Člověk a jeho svět (viz RVP ZV), a tím přispět k probíhající kurikulární reformě. Cílem projektu bude analyzovat a popsat charakteristiky těchto znalostí a procesy jejich utváření a rozvíjení. Přitom bude uplatněna komplexnější výzkumnástrategie zahrnující kvalitativní a kvantitativní metody a techniky sběru a analýzy dat (narativní interview, pojmové mapování, techniky trukturování konceptů, videoanalýzy pedagogického jednání učitele aj.). Předpokládá se, že řešení projektu
Scientific branches
R&D category
ZV - Basic research
CEP classification - main branch
AM - Pedagogy and education
CEP - secondary branch
—
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
The aims of the project were achieved in accord with the plan. Shulman's concept of Pedagogical Content Knowledge (PCK) was introduced into Czech context in the term Didaktická znalost obsahu (DZO), which is in an agreement with Czech didactic terminolog
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2006
Realization period - end
Dec 31, 2008
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Apr 25, 2008
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP09-GA0-GP-U/03:3
Data delivery date
Jan 22, 2015
Finance
Total approved costs
879 thou. CZK
Public financial support
879 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK