All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The factors influencing customer?s on-line behavior in e-commerce environment on B2C and B2B markets in the Czech Republic

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Post-graduate (doctorate) grants

  • Call for proposals

    Postdoktorandské granty 11 (SGA02011GA1PD)

  • Main participants

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    P403-11-P175

Alternative language

  • Project name in Czech

    Faktory ovlivňující on-line nákupní chování na Internetu v prostředí e-commerce na B2C a B2B trzích v ČR

  • Annotation in Czech

    Projekt se zabývá vztahem mezi kvalitou, spokojeností, důvěrou a zákaznickou loajalitou a ostatními faktory, které mají vliv na zákaznické chování v prostředí e-commerce se zaměřením na B2B a B2C trhy. Zákaznické propojení kvality, vnímané bezpečnosti aloajality jsou kritickými faktory úspěchu e-commerce webových stránek. Zákazníci, kteří uvažují racionálně, využívají on-line nakování kvůli úspoře finančních prostředků, rychlosti dodání a možnosti snadného srovnání výrobků a služeb. Účelem projektu jenavrhnout a testovat integrující model procesu rozvoje e-loajality s vyslovením hypotéz, že zákaznická loajalita je ovlivňována e-spokojeností zákazníka, e-důvěrou a e-kvalitou. Důvěra, bezpečnost, spokojenost, loajalita a ostatní faktory jsou velmi důležitými vlivy, které rozhodují o uskutečnění nákupu on-line. Firmy hledají cesty, jak udržet stávající zákazníky a jak přilákat zákazníky nové. Výsledkem tohoto projektu je na základě současných poznatků navrhnout inovovaný model zákaznického chování na B2C a B2B trzích v ČR.

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AE - Management, administration and clerical work

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50602 - Public administration<br>50603 - Organisation theory

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    The main result of the project is deep analysis of internet shopping in the CR and influencing factors on the set of more than 1500 surveys. Final sheet is written on the required level. Project results have rather information value. They can be used easily in teaching process. Publication outputs do not satisfy declared intentions (missing journal publications). Use of project funds is qualified.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2011

  • Realization period - end

    Dec 31, 2013

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Jun 6, 2013

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP15-GA0-GP-U/02:2

  • Data delivery date

    May 6, 2016

Finance

  • Total approved costs

    458 thou. CZK

  • Public financial support

    458 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK