Constructs and Practices in the Education of the Gifted: Development of Gifted Children in the Czech Educational Context
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Post-graduate (doctorate) grants
Call for proposals
Postdoktorandské granty 11 (SGA02011GA1PD)
Main participants
—
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
P407-11-P512
Alternative language
Project name in Czech
Konstrukty a praktiky ve vzdělávání nadaných: Rozvoj nadaných dětí v českém vzdělávacím kontextu
Annotation in Czech
Cílem projektu je prozkoumat, jakým způsobem je v českém vzdělávacím kontextu konstruováno nadání a jeho příčiny, jak se tyto významy projevují ve vzdělávacích praktikách uplatňovaných v českých vzdělávacích institucích, a jaký dopad mohou mít tyto konstrukty a praktiky na vývoj konkrétních dětí projevujících mimořádný potenciál. Svou orientací se projekt řadí do kvalitativní psychologie. V jeho dílčích projektech budou akcentovány různé metody kvalitativního výzkumu, především kritická analýza textu, etnografické pozorování ve školní třídě a rozhovory zpracované interpretativní fenomenologickou analýzou.Záměrem je porozumět tomu, jak se mohou různé sociální reprezentace dětského nadání a jeho příčin uplatňovat ve vzdělávacích a výchovných praktikách užívaných u konkrétních dětí, reflektovat jejich pozitivní i negativní vývojové konsekvence a diskutovat implikace pro pedagogickou praxi. Hlavními výstupy projektu bude monografie, publikace v zahraničních impaktovaných časopisech, vystoupení na relevantních konferencích a přednášky pro odbornou veřejnost.
Scientific branches
R&D category
ZV - Basic research
CEP classification - main branch
AN - Psychology
CEP - secondary branch
—
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
The project has brought new knowledge about giftedness in the context of Czech education system. Valuable outputs: theoretical-critical study of the connections between theoretical approaches, constructs of human potential and implications for education;depth probe into the problems related talent-motivation-performance via modern methods of qualitative analysis .
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2011
Realization period - end
Dec 31, 2013
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Jun 7, 2013
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP15-GA0-GP-U/02:2
Data delivery date
May 6, 2016
Finance
Total approved costs
1,419 thou. CZK
Public financial support
1,419 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK