Study on key technologies and application strategies for wheel-rail friction management in rail transport
Public support
Provider
Ministry of Education, Youth and Sports
Programme
INTER-EXCELLENCE
Call for proposals
INTER-EXCELLENCE 20 (SMSM2019LTACH)
Main participants
Vysoké učení technické v Brně / Fakulta strojního inženýrství
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
MSMT-261/2019-5
Alternative language
Project name in Czech
Klíčové technologie a strategie pro řízení tření mezi kolem a kolejnicí v kolejové dopravě
Annotation in Czech
Cílem projektu je vyvinout technologii a strategii pro řízení tření mezi kolem a kolejnicí aplikací nových materiálů na temeno kolejnice. Projekt zahrnuje výzkum a vývoj nového granulovaného materiálu pro obnovu adheze, jako alternativy k tradičnímu pískování, vývoj aplikační jednotky pro tento materiál, výzkum tekutých modifikátorů tření a vývoj aplikační strategie a společné metodiky pro hodnocení výkonnosti různých produktů aplikovaných na temeno kolejnice. Hlavními výstupy projektu je funkční vzorek aplikační jednotky pro nový granulovaný materiál a software pro predikci vývoje tření po aplikaci materiálů. Účelem projektu je nabídnou výrobcům vozidel a provozovatelům kolejové dopravy soubor prostředků pro tzv. friction management, který umožní snížit negativní projevy v podobě nadměrného opotřebení kol a kolejnic, hluku a prašnosti.
Scientific branches
R&D category
AP - Applied research
OECD FORD - main branch
20301 - Mechanical engineering
OECD FORD - secondary branch
20301 - Mechanical engineering
OECD FORD - another secondary branch
20301 - Mechanical engineering
CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
JR - Other machinery industry<br>JT - Propulsion, engines and fuels
Completed project evaluation
Provider evaluation
V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)
Project results evaluation
The aim of the project was to develop a new approach for adhesion recovery. The project first developed a granular material which was subsequently used for the design of the application unit. Along with these results, methods for the assessment of the tribological performance of top-of-rail products were proposed. All aims of the project were done. The results of the project: 3x RIV-G, 4x RIV-J
Solution timeline
Realization period - beginning
Jun 1, 2019
Realization period - end
Dec 31, 2021
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Mar 2, 2021
Data delivery to CEP
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data delivery code
CEP22-MSM-LT-U
Data delivery date
Jul 1, 2022
Finance
Total approved costs
10,700 thou. CZK
Public financial support
8,799 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
1,901 thou. CZK