Development of wayside unit for railway noise mitigation
Public support
Provider
Technology Agency of the Czech Republic
Programme
Programme for funding of applied research ZETA
Call for proposals
ZETA 1 (STA02017TJ010)
Main participants
Vysoké učení technické v Brně
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
TJ01000427 - Smlouva o poskytnutí podpory
Alternative language
Project name in Czech
Vývoj stacionární jednotky pro snížení hluku z kolejové dopravy
Annotation in Czech
Cílem je vyvinout inteligentní stacionární jednotku ke snížení hluku z kolejové dopravy aplikací látek pro modifikaci tření na temeno kolejnice. Jednotka zahrnuje zejména unikátní řídicí systém založený na analýze hlukové emise v okolí aplikace a využívající principy tzv. internetu věci k monitoringu a vzdálené správě systému. Součástí je nové aplikační zařízení založené na systému stacionárních trysek. Vývoj systému se opírá o aplikovaný výzkum zdrojů hluku kontaktu kola a kolejnice a jejich eliminace pomocí modifikátorů tření, a to v laboratorním prostředí i na reálné trati. Implementace systému přinese omezení negativních vlivů infrastruktury kolejové dopravy na životní prostředí, zejména hlukové zátěže v urbanistických celcích.
Scientific branches
R&D category
VV - Exeperimental development
OECD FORD - main branch
20302 - Applied mechanics
OECD FORD - secondary branch
20104 - Transport engineering
OECD FORD - another secondary branch
20301 - Mechanical engineering
CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
GB - Agricultural machines and construction<br>JO - Land transport systems and equipment<br>JQ - Machinery and tools<br>JR - Other machinery industry<br>JT - Propulsion, engines and fuels
Completed project evaluation
Provider evaluation
V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)
Project results evaluation
This is a very successful, technically and managerially well managed project. A device for reducing noise from rail traffic and a control system have been developed which, based on the analysis of noise load, intelligently controls the application of a lubricant based on the IoT principle. The project shows an interdisciplinary approach, combining technical disciplines from the fields of transport, management and regulation, IT and the environment. This is a successful example of quality work of a young team on a technically interesting project with the potential for practical use.
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2018
Realization period - end
Dec 31, 2019
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Feb 28, 2019
Data delivery to CEP
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data delivery code
CEP20-TA0-TJ-U/06:1
Data delivery date
Sep 7, 2020
Finance
Total approved costs
2,914 thou. CZK
Public financial support
2,476 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
437 thou. CZK