Research and Development of System for Top-of-Rail Friction Management in Rail Transport.
Public support
Provider
Technology Agency of the Czech Republic
Programme
Programme of applied research and experimental development ALFA
Call for proposals
ALFA 4 (STA02014TA04)
Main participants
TRIBOTEC, spol. s r.o.
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
2014TA04030528
Alternative language
Project name in Czech
Výzkum a vývoj systému pro aktivní řízení adheze v kolejové dopravě.
Annotation in Czech
Cílem projektu je vyvinout komplexní systém, který umožní aktivní řízení adheze v kolejové dopravě prostřednictvím top-of-rail aplikace modifikátoru tření do kontaktu kola a kolejnice. Součástí vyvíjeného systému je modulární aplikační jednotka, inteligentní systém pro adaptivní řízení a modifikátor tření jako základní prvek umožňující požadovanou změnu adheze v kontaktu. Zavedením tohoto systému do provozu bude dosaženo: • optimalizace hodnoty adheze, což přinese snížení opotřebení kol a kolejnic; • stabilizace úrovně adheze, což sníží negativní dopady přirozených kontaminantů v kontaktu; • pozitivního vývoje adhezní charakteristiky, díky kterému bude redukována hlučnost a velikost laterálních sil. V rámci modularity systému budou vyvinuty a provozně ověřeny dva prototypy: 1. on-board systém pro adaptivní řízení adheze během jízdy vozidla na základě aktuálních podmínek; 2. off-board systém pro řízení adheze lokálně v daném místě trati. Vývoj prototypů, systému řízení a modifikátoru tření je umožněn komplexním experimentálním výzkumem v oblasti aplikované tribologie, který je zaměřen na získání poznatků o chování modifikátorů tření v kontaktu kola a kolejnice za variantních podmínek s využitím různých přístupů. Snížení opotřebení a snížení negativních dopadů kolejové dopravy zejména v urbanistických celcích je důležité pro zajištění trvale udržitelného rozvoje železniční a tramvajové dopravy, která v rámci moderních dopravních systémů patří k základním stavebním kamenům konkurenceschopnosti státu.
Scientific branches
R&D category
VV - Exeperimental development
CEP classification - main branch
JQ - Machinery and tools
CEP - secondary branch
JO - Land transport systems and equipment
CEP - another secondary branch
JR - Other machinery industry
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
20104 - Transport engineering<br>20301 - Mechanical engineering<br>20302 - Applied mechanics<br>20705 - Remote sensing<br>20706 - Marine engineering, sea vessels<br>20707 - Ocean engineering
Completed project evaluation
Provider evaluation
V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)
Project results evaluation
The top-notch assessment tool is a varied portfolio of application results and their implementation into practice.
Solution timeline
Realization period - beginning
Jul 1, 2014
Realization period - end
Jun 30, 2017
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Feb 28, 2017
Data delivery to CEP
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data delivery code
CEP18-TA0-TA-U/16:1
Data delivery date
Nov 6, 2018
Finance
Total approved costs
12,142 thou. CZK
Public financial support
7,545 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
4,598 thou. CZK