All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Research and Development of System for Top-of-Rail Friction Management in Rail Transport.

Public support

  • Provider

    Technology Agency of the Czech Republic

  • Programme

    Programme of applied research and experimental development ALFA

  • Call for proposals

    ALFA 4 (STA02014TA04)

  • Main participants

    TRIBOTEC, spol. s r.o.

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    2014TA04030528

Alternative language

  • Project name in Czech

    Výzkum a vývoj systému pro aktivní řízení adheze v kolejové dopravě.

  • Annotation in Czech

    Cílem projektu je vyvinout komplexní systém, který umožní aktivní řízení adheze v kolejové dopravě prostřednictvím top-of-rail aplikace modifikátoru tření do kontaktu kola a kolejnice. Součástí vyvíjeného systému je modulární aplikační jednotka, inteligentní systém pro adaptivní řízení a modifikátor tření jako základní prvek umožňující požadovanou změnu adheze v kontaktu. Zavedením tohoto systému do provozu bude dosaženo: • optimalizace hodnoty adheze, což přinese snížení opotřebení kol a kolejnic; • stabilizace úrovně adheze, což sníží negativní dopady přirozených kontaminantů v kontaktu; • pozitivního vývoje adhezní charakteristiky, díky kterému bude redukována hlučnost a velikost laterálních sil. V rámci modularity systému budou vyvinuty a provozně ověřeny dva prototypy: 1. on-board systém pro adaptivní řízení adheze během jízdy vozidla na základě aktuálních podmínek; 2. off-board systém pro řízení adheze lokálně v daném místě trati. Vývoj prototypů, systému řízení a modifikátoru tření je umožněn komplexním experimentálním výzkumem v oblasti aplikované tribologie, který je zaměřen na získání poznatků o chování modifikátorů tření v kontaktu kola a kolejnice za variantních podmínek s využitím různých přístupů. Snížení opotřebení a snížení negativních dopadů kolejové dopravy zejména v urbanistických celcích je důležité pro zajištění trvale udržitelného rozvoje železniční a tramvajové dopravy, která v rámci moderních dopravních systémů patří k základním stavebním kamenům konkurenceschopnosti státu.

Scientific branches

  • R&D category

    VV - Exeperimental development

  • CEP classification - main branch

    JQ - Machinery and tools

  • CEP - secondary branch

    JO - Land transport systems and equipment

  • CEP - another secondary branch

    JR - Other machinery industry

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    20104 - Transport engineering<br>20301 - Mechanical engineering<br>20302 - Applied mechanics<br>20705 - Remote sensing<br>20706 - Marine engineering, sea vessels<br>20707 - Ocean engineering

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)

  • Project results evaluation

    The top-notch assessment tool is a varied portfolio of application results and their implementation into practice.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jul 1, 2014

  • Realization period - end

    Jun 30, 2017

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Feb 28, 2017

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Data delivery code

    CEP18-TA0-TA-U/16:1

  • Data delivery date

    Nov 6, 2018

Finance

  • Total approved costs

    12,142 thou. CZK

  • Public financial support

    7,545 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    4,598 thou. CZK