Relating the environmental footprint of a vehicle to the lifetime costs of maintaining the infrastructure
Public support
Provider
Ministry of Education, Youth and Sports
Programme
EUREKA - European co-operation in the sphere of applied and industrial research and development aimed at the support of multinational co-operation among industrial undertakings, research institutes and universities
Call for proposals
EUREKA 1 (SMSM200132005)
Main participants
SVÚM a.s.
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
—
Alternative language
Project name in Czech
Souvislosti komplexního poškozujícího vlivu vozidel na prostředí a nákladů na údržbu infrastruktury v průběhu životnosti
Annotation in Czech
Dynamické interakce mezi vozidlem a tratí, resp. vozovkou, které jsou příčinou poškozování tratí a způsobují hluk a zemní vibrace, jsou předmětem specifického zájmu. Komplexní vliv těchto interakcí lze označit jako """"stopu v prostředí"""" (footprint).Podpora vozidel s malým negativním vlivem diferenciací poplatků za užívání umožní snížit náklady na infrastrukturu. Současná definice EU pro závěsy """"přátelské vůči vozovce"""" je nedostatečná, pro železniční vozidla neexistuje vůbec. Cílem je vyvinoutkoncepci hodnocení negativního vlivu vozidel na prostředí pro různé kvality silnic a tratí, využít počítačové simulace pro závislosti interakcí a poškozování vozovek/tratí a vyvinout nové způsoby měření dynamických interakcí. Uvedené metody umožní získat vstupy pro ověření počítačových modelů. Z výstupů bude možno hodnotit náklady na životnostní cyklus prvků infrastruktury, které umožní hodnotit kapacitu vyvíjených infrastruktur.
Scientific branches
R&D category
NV - Nonindustrial research (Applied research excluded Industrial research)
CEP classification - main branch
JO - Land transport systems and equipment
CEP - secondary branch
—
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
20104 - Transport engineering
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
design, construction, validation and application of innovative methodology for evaluation of dynamic characteristics of spring, suspensions and whole vehicles to evaluate track demage.
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2001
Realization period - end
Jan 1, 2005
Project status
U - Finished project
Latest support payment
—
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP06-MSM-OE-U/04:2
Data delivery date
Sep 18, 2007
Finance
Total approved costs
18,761 thou. CZK
Public financial support
8,611 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
10,150 thou. CZK